پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

صبح امروز؛

كعبه معظمه با گلاب ناب شتشو داده شد

كعبه معظمه با گلاب ناب شتشو داده شد

مراسم شستشوي كعبه معظمه با آب زمزم‌ و گلاب ناب، امروز شنبه طي مراسمي با حضور یکی از فرزندان ملك عبدالله‌ در مكه مكرمه برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، امير مشعل بن عبدالله امير مكه مكرمه و همراهانش، امروز شنبه درون كعبه معظمه و ديوارهايش را با پارچه هاي آغشته به آب زمزم و گلاب ناب شستشو دادند.

در مراسم شستشوي كعبه معظمه، شيخ عبدالرحمن بن عبدالعزيز السديس رئيس كل امور حرمين شريفين، برخي وزيران، پرده داران و اعضاي دفاتر نمايندگي هاي ديپلماتيك كشورهاي اسلامي در عربستان و شهروندان و زائران حضور داشتند.

 رئيس كل امور حرمين شريفين در اين زمينه اعلام كرد: شستشوي كعبه معظمه بيانگر ميزان اهتمام به بيت الله العتيق و نظافت و تطهير آن است.

وي افزود: اداره كل امور حرمين، آب زمزم مخلوط شده با گلاب ناب و تمام نيازهاي شستشو را از مدتها پيش آماده كرده است.

وضعيت پرده كعبه به پيش از موسم حج بازگشت

پرده كعبه معظمه كه پيش از موسم حج به سبب ازدحام شديد زائران و جلوگيري از پاره شدن آن، مقداري به بالا كشيده شده بود،صبح پنجشنبه پانزدهم آبان به وضع عادي خود بازگشت و بخشي از پرده كه در ايام حج جمع آوري شده بود، پايين كشيده شد و به حلقه هاي ثابت در پايين كعبه مشرفه وصل شد.

اين گزارش حاكي است، مطابق معمول هر سال، بخش پاييني پرده كعبه معظمه در روز نهم ذي الحجه بالا كشيده مي شود و تا هنگام خروج حجاج به همين شكل باقي مي ماند تا از پاره شدن و کشیده شدن آن توسط برخی زائران در هنگام ازدحام جمعیت جلوگيري شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.