پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سخنراني سرپرست حجاج ايراني در شهر استانبول:

آمريكا و صَهيونيزم نمونه‌اي از چهره‌ يزيديان هستند

آمريكا و صَهيونيزم نمونه‌اي از چهره‌ يزيديان هستند
نماينده ولي فقيه وسرپرست حجاج ايراني در سفري به كشور تركيه‌ در جمع عزاداران حسيني در شهر استانبول سخنراني كرد و اظهار داشت:آمريكا و صَهيونيزم نمونه‌هاي از چهره‌هاي يزيديان و ظالمان زمان ما هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شهر استانبول تركيه هر ساله در روز عاشورا، ميزبان ده‌ها هزار عزادار ابا عبدالله الحسين (ع) است. امسال، مي‌ه‌مان ويژه اين مراسم، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت بودند. ايشان دراين مراسم كه شماري از شخصيت‌هاي برجسته از شيعيان، اهل سنت و علويون تركيه نيز حضور داشتند به ايراد سخنراني پرداختند.

متن كامل سخنان نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني به اين شرح است:


((بسمه تعالي))


سلام و درود خدا بر شما عزاداران، كه در اين روز عاشورا براي زنده نگهداشتن ياد و راه حسين‌بن‌علي-ع- فرزند رسول خدا- ص- علي مرتضي و فاطمه زهرا- سلام‌ا... عليهم‌اجمعين- در اين اجتماع عظيم و باشكوه شركت كرده‌ايد.


در ابتدا لازم مي‌دانم سلام گرم و صميمانه رهبر عاليقدر انقلاب اسلامي حضرت آيه‌الله العظمي امام خامنه‌اي-دام‌ظله- را به شما عزيزان ابلاغ كنم و از برادر دانشمند و ارجمندم جناب آقاي شيخ‌صلاح‌الدين بخاطر انجام دعوت از جمهوري اسلامي ايران نيز سپاسگزاري مي‌نمايم.


عاشورا پيام‌هاي فراواني براي بشريت دارد، حسين بن علي – ع – خود در سخنانشان چند هدف مهّم را برشمرده و فرموده‌اند: من براي دستيابي به قدرت و مال دنيا قيام نكرده‌ام، بلكه اهداف من عبارتند از:


۱- لِنَرُدّ المعالم من دينك، مي‌خواهم مردم را با دين خدا و نشانه‌هاي آن آشنا كنم.


۲- ونظهرالاصلاح في بلادك، مي‌خواهم جامعه را اصلاح و ريشه فساد را قطع كنم.


۳- و يأمن المظلومون من عبادك، مي‌خواهم براي مظلومان از بندگان خدا ايجاد امنيت كنم.


۴- و يُعمل بفرائضك و سننك و احكامك، و در نتيجه همگان به دستورات و قوانين و مقررات الهي عمل كنند.


۵- مي‌خواهم به سنّت و سيره پيامبر و علي بن ابيطالب عمل كنم و اسير بسيره جدي و ابي علي بن ابيطالب.


۶- زندگي با ستمگران را ننگ مي‌دانم و هرگز زير بار ذلّت نمي‌روم ‌فرمود: هَيهات مِناَ الذّله.


۷- مي‌خواهم مردم آزاد و حُرّ باشند. فكونوا احراراً في دنياكم


تحقّق اين اهداف فقط به حسين بن علي-ع- اختصاص نداشت، همه اين‌ها وظيفه تمامي مسلمانان در طول تاريخ است، آنحضرت با صداي رَسا به مسلمانان در طول تاريخ فهماند كه كُل يَوم عاشورا و كُل اَرض كربلا و به همگان اعلام كرد: لكم فيّ اُسوه، اين قيام براي شما اُسوه و اُلگوست. لذا ما وظيفه داريم در هر زمان از آن حضرت و از نهضت عاشورا الگو بگيريم.


حسين-ع- محبوب همه مسلمانان و آزاديخواهان جهان است.


گاندي رهبر فقيد هندوستان مي‌گفت: من براي نجات مردم هند از زير بار استعمار، از كربلا و از حسين‌بن‌علي الگو گرفتم.

همه مسلمانان به علي بن ابيطالب و اهل بيت رسولخدا اعتقاد دارند، وظيفه ما در اين زمان اين‌ است‌كه يزيديان زمان را بشناسيم و بر ضد ظُلم و سِتم آنان قيام كنيم.

آمريكا و صَهيونيزم نمونه‌هاي چهره‌هاي يزيديان و ظالمان زمان ما هستند.


اسرائيل در جريان جنگ اَخير ۵۳ روزه غَزه حدود دو هزار نفر كودك و زن و مرد مسلمان بي‌گناه را به شهادت رساند و بيش از ۲۰ هزار نفر را مجروح و معلول كرد يزيديان نيز در كربلا كودكان مظلوم همچون علي‌اصغر رحم نكردندو آن‌ها را شهيد كردند.


در كربلا خيمه‌ها را آتش زدند، زن‌ها و بچه‌ها را به اِسارت بُردند و امروز هم تَكفيريهاي تروريست به نام اسلام، مساجد و تَكايا و مَراقد انبياء و اولياء خدا را آتش مي‌زنند و زن‌ها و دختران را به اِسارت مي‌برند و در بازار‌ها مي‌فروشند.


امروز حَق و باطِل رو در روي هم قرار گرفته و وظيفة همة ما مقابله با ظُلم و تَجاوز و كودك كُشي و فِساد و جِنايت و دفاع از حق و مبارزه با باطل است.


شما عزيزان توّجه داشته باشيد دشمنان اسلام، در غرب فِتنه اسلام هَراسي و در كشورهاي اسلامي فِتنه قومي و مذهبي را به راه اَنداخته‌اند تا حَق را بِميرانند و منابع مسلمانان را به غارت ببرند.


ما بايد بيدار باشيم، دولت‌ها و كشورهاي اسلامي بايد بيدار باشند و باهم متحد شوند. ما امروز بيش از هر زمان نياز به وحدت داريم، همه بايد بر ضد ظُلم قيام كنيم و فِتنه يزيديان زمان اَعم از آمريكا و اسرائيل و تَكفيري‌ها را در هم بِشكنيم و صُلح و عِدالت، و همزيستي مُسالمت آميز و گُسترش ارزشهاي ديني و اخلاقي را در جهان توسعه دهيم. دو ملت ايران و تركيه پيوندهاي عميق و ديرينه‌اي با يكديگر دارند و دولت‌هاي دو كشور بايد روابط خود را در همه زمينه‌ها گسترش دهند و براي كشورهاي ديگر الگو باشند.


بر اين اساس ما حاضران در اين اجتماع عَظيم، شيعيان، عَلويان، اهل سنّت، همه و همه با حسين‌بن‌علي-ع- پيمان مي‌بنديم كه تا آخرين نفر و تا آخرين نَفَس براي تحقّق اهداف عاشورا و مُقابله با ظُلم و اِستبداد و تَفرقه و اختلاف، مبارزه خواهيم كرد و فرياد برمي‌آوريم: لَبيك يا حسين، لَبيك يا حسين.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.