پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعلام نتايج قرعه كشي عمره دانشجويي ۲۰ آبان

اعلام نتايج قرعه كشي عمره دانشجويي ۲۰ آبان
مراسم قرعه كشي عمره دانشگاهيان سال ۹۴-۹۳ عصر ۱۸ آبان ماه با حضور مهندس اوحدي معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت،حجت الاسلام والمسلمين دکتر مظلومي معاون فرهنگي بعثه‌، حجت الاسلام والمسلمين فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان و جمع كثيري از دانشجويان در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت به نقل از لبيك، مراسم قرعه كشي عمره دانشگاهيان سال ۹۴-۹۳ عصر ۱۸ آبان ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمين مظلومي معاون فرهنگي بعثه، مهندس اوحدي معاون وزير و رئيس سازمان حج و زيارت،، حجت الاسلام والمسلمين فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان و جمع كثيري از دانشجويان در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتداي مراسم، حجت الاسلام والمسلمين فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان ضمن خوشامدگويي به حضار گفت: سفر عمره يك سفر بي‌بديل است و هيچ برنامه‌اي تاثيرگزار‌تر از عمره نيست، خصوصا اگر آن زائر، جوان، فرهيخته و دانشگاهي باشد. در خود آيات قرآن هم ثمرات زيادي براي اين سفر بيان شده است.

وي در خصوص چرايي عمره دانشگاهيان افزود: عده‌اي از ما مي‌پرسند با توجه به اينكه ۶ ميليون نفر از مردم عادي در صف عمره هستند، چرا دانشگاهيان را بدون نوبت به عمره مي‌فرستيد؟ و اين در حاليست كه نظام جمهوري اسلامي ايران به خصوص مقام معظم رهبري به قشر دانشگاهيان به ويژه دانشجويان توجه ويژه‌اي دارند. از اين رو با همكاري همكاران ما در بعثه و سازمان حج، بيشترين سهميه خارج از نوبت در اختيار ستاد است.

وي در خصوص آمار ثبت نام اين دوره گفت: از ۲۷ مهر لغايت ۱۵ آبان ماه ۳۳۸ هزار نفر در سايت لبيك ثبت نام كردند كه به تفكيك، اساتيد۱۷ هزار نفر، ۲۲۴ هزار نفر از متاهلين و ۹۶ هزار پسر است. همچنين بيشترين ثبت نام كنندگان از دانشگاهيان وزارت علوم هستند.

سپس نماهنگ عمره، مداحي آقاي علي حسني به مناسبت ايام سوگواري حضرت امام حسين (ع) و نواي تلبيه دانشجويان به سالن فضاي معنوي بخشيد.

سخنران بعدي مراسم، حجت الاسلام والمسلمين مظلومي معاون فرهنگي بعثه بود كه با ابراز خرسندي از حضور در ميان دانشجويان گفت: هر چه زائر جوان‌تر باشد دستاوردش از عمره بيشتر است چرا كه جوان عبادت كننده در سايه رحمت خداوند است. شما جوانان ويژگي ديگري داريد. از پيامبر گرامي اسلام (ص) روايت است كه مي‌فرمايند: «۷ نفر زير سايه رحمت خداوند هستند، روزي كه هيچ سايه‌اي غير از سايه رحمت خدا نيست و يكي از آن‌ها جواني است كه اهل عبادت باشد»، چه آن‌هايي كه در قرعه كشي انتخاب و مشرف مي‌شوند و چه آن‌هايي كه انتخاب نمي‌شوند در هر صورت جوان عبادت كننده در سايه رحمت خداوند است.

وي ادامه داد: حضرت ابراهيم (ع) بعد از اينكه خانواده‌اش را مكه مي‌برد در حالي كه هيچ كشاورزي و سرسبزي در آنجا نيست چند دعا مي‌كند كه «رب اجل هذا بلدا امنا» خدايا اينجا را سرزميني امن قرار بده و يكي ديگر از دعاهاي ايشان كه مربوط به جمع امروز شماست كه خدايا كاري كن كه قلب جمعي از مردم علاقمند به اين سرزمين باشد. خيلي از بزرگان استجابت دعاي حضرت ابراهيم (ع) را علاقه مردم به حج و عمره مي‌دانند و حاصل استجابت دعاي حضرت ابراهيم (ع) حضور گرم شما در اين مراسم است.

در ادامه مراسم، رونمايي از شعار حج امسال با حضور مهندس اوحدي و حجت الاسلام والمسلمين فقيهي انجام شد و از اين پس شعار «اقامه نماز، سر حج» شعار عمره دانشگاهيان در سال ۹۴-۹۳ خواهد بود.

مهندس اوحدي رئيس سازمان حج در ادامه اين مراسم گفت: عمره دانشجويي بسيار با بركت است و از اين سفر بركت بزرگي نصيب خود بنده شد. سال ۷۸ اولين سفري بود كه در خدمت عمره دانشجويي بودم و سال ۸۰ هم مسئوليت عمره كشور را داشتم و اين همه را از بركت خدمت به دانشجويان در عمره مي‌دانم.

وي افزود: آرزوي قلبي ما در سازمان حج و بعثه بر اين است كه هر قدر كه بتوانيم سهميه بيشتري در اختيار دانشجويان قرار دهيم چون تنها مراسمي كه در كل دنيا با عنوان عمره دانشجويي برگزار مي‌شود ايران است و در هيچ كجاي دنيا عمره دانشجويي نداريم. به اعتقاد ما زيبا‌ترين سفر در دوران دانشجويي، سفر عمره دانشجويي است و ما دست نوشته‌هاي معنوي زائرين دانشجو در مدينه و برداشت آن‌ها از مسجد شجره را داريم.

اوحدي خطاب به زائرين دانشجو گفت: آنچه از اين سفر مي‌ماند، براي شما دانشجويان آينده ساز است. دعا مي‌كنيم محدوديت‌ها برداشته شود و سال‌هاي بعد سهميه‌هاي بيشتري داشته باشيم.

در ادامه مراسم عمليات قرعه كشي عمره دانشگاههاي تهران با حضور حجج اسلام شهسواري مدير كل روابط عمومي سازمان حج، فقيهي رئيس ستاد، مهندس اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت، دكتر ميرزايي از وزارت علوم، آقاي دولت آبادي معاون اعتبارات و آقاي كاظم‌پور مدير روابط عمومي بانك تجارت به صورت اينترنتي و سيستمي انجام شد.

در اين مراسم زائرين كل دانشگاه‌هاي وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه‌هاي نظامي فني حرفه‌اي، علمي كاربردي، اساتيد و متاهلين دو و سه نفره استان تهران انتخاب شدند.

در پايان اين برنامه به ۱۴ نفر از حاضرين در جلسه به قيد قرعه سهميه عمره تعلق گرفت.

گفتني است نتايج قرعه كشي عمره دانشگاهيان روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه در سايت لبيك اعلام خواهد شد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.