پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه توجیهی دفاتر زیارتی استان ایلام در زمینه ساماندهی زائرین در اربعین حسینی

اولین جلسه توجیهی ویژه ثبت نام زائرین متقاضی سفر در ایام اربعین بصورت پیاده و انفرادی در دفتر حج و زیارت استان ایلام برگزار گردید.

حسین عبادی مدیر حج و زیارت ایلام ضمن بیان اهمیت زیارت اربعین به تشریح برنامه های سازمان حج و زیارت برای این ایام پرداخت ؛ وی ضمن تقدیر از نگاه ویژه مهندس اوحدی ریاست سازمان حج و زیارت به مبحث تسهیل در امر سفر زائرین عتبات ، راه اندازی سایت سماح جهت ثبت نام مشتاقان عتبات عالیات را از کارهای برجسته سازمان حج و زیارت دانسته که می تواند محاسن فراوانی از جمله قطع دست واسطه ها و افراد سودجو ، نظم بخشی به تردد و جلوگیری از اردحام مرز داشته باشد . سپس مسئولین دفاتر زیارتی نسبت به نحوه ثبت نام در سامانه سماح توجیه شدند.

لازم بذکر است در سالجاری جهت جلوگیری از ازدحام و سرگردانی و بلا تکلیفی متقاضیان پیاده روی ، مقرر گردید سامانه سماح نسبت به ثبت تعداد متقاضیان و سامان دادن به آنان و اخذ ویزا در استانهای محل سکونت اقدام گردد تا با حضور منظم و عبور در زمان تعیین شده کاهش دهنده مشکلات عمده متقاضیان باشد و مسئولین مربوطه مرزبانی ، پلیس گذرنامه و پایانه مرزی نیز طبق جدول زمان بندی منظم بتوانند نسبت به اعزام زائرین اقدام نمایند.
ضمناً جلسات متعددی در استانداری با حضور فعال معاون سیاسی امنیتی  ،مدیریت حج و زیارت استان و تمامی مسئولین مرتبط با امر اعزام تشکیل گردید و تذکرات لازم از طریق استانداری به دستگاههای ذیربط جهت تسهیل در امر اعزام زائرین داده ش
د.
حسین امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.