پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

طی اطلاعیه سازمان حج و زیارت؛

جزئیات نام نویسی از متقاضیان زیارت اربعین اعلام شد

جزئیات نام نویسی از متقاضیان زیارت اربعین اعلام شد

سازمان حج و زیارت : نام نویسی از متقاضیان حضور در همایش پیاده روی اربعین از ساعت 14 روز سه شنبه بیستم آبان ماه در دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور آغاز شده است.

روابط عمومی  سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشتاقان اعزام به عتبات در ایام اربعین از ساعت 14 روز سه‌شنبه 20 آبان می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور نسبت به ثبت نام در طرح ساماندهی زائران اربعین اقدام نمایند.

در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان در طرح ساماندهی زائران اربعین ذکر موارد ذیل ضروری است:

1)در طرح ساماندهی زائران اربعین بر اساس ظرفیت هریک از مرزها زمان حضور زائران در مرز به آنان اعلام شده و برای آن ویزای عراق اخذ خواهد شد و سازمان حج و زیارت هیچگونه تعهدی در قبال اسکان، تغذیه و حمل و نقل زائران در داخل و خارج از کشور برعهده نخواهد داشت.

 2)زائرین محترم می بایست حتماً در تاریخی که برای خروج از مرز درخواست نموده اند در پایانه مرزی مربوطه حضور داشته باشد بنابراین لازم است به تاریخ خروج خود توجه داشته و نسبت به تأمین وسیله حمل و نقل و حضور در مرز پیش بینی های لازم را داشته باشند.

3)کلیه افرادی که در قالب طرح ساماندهی زائران اربعین به عتبات اعزام می شوند تحت پوشش خدمات بیمه و درمان قرار گرفته لکن بمنظور تسهیل در امر خروج زائران لز مرز، از پرداخت هزینه بیمه و خدمات پزشکی(هلال احمر) معاف می باشند.

4)متقاضیان روادید عراق صرفاً مبلغ 40 دلار به عنوان هزینه اخذ ویزا و 150 هزار ریال به عنوان حق کارگزاری به ازای هر نفر به دفاتر کارگزاری پرداخت می نمایند.

5)متقاضیان اعزام به عتبات که خودشان نسبت به دریافت ویزا اقدام نموده اند و صرفاً قصد ورود به طرح ساماندهی را دارند فقط لازم است مبلغ 50 هزار ریال به عنوان حق کارگزاری پرداخت نمایند.

6)این سامانه بگونه ای طراحی شده است که از یک نفر تا 40 نفر می توانند در قالب یک گروه ثبت نام نمایند و در هر گروه یک نفر به عنوان سرگروه معرفی می گردد و دفاتر کارگزاری تنها از طریق سرگروه با اعضاء در ارتباط می باشند لذا صحت اطلاعات سرگروه و اعضاء گروه برعهده سرگروه می باشد. (با توجه به شرایط پیاده روی در ایام اربعین به زائران توصیه می شود بصورت گروهی در سامانه ثبت نام نمایند)

7)لازم است گذرنامه متقاضیان از زمان اعزام حداقل 4 ماه اعتبار داشته باشد.

8)مسئولیت صحت و اعتبار روادید متقاضیانی که شخصاً نسبت به اخذ روادید اقدام نموده اند برعهده خود متقاضی می باشد و سازمان حج و زیارت و دفاتر کارگزاری هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارند.

9)از آنجایی که طرح ساماندهی زائران اربعین برای اولین بار اجرایی شده است، ممکن است با مشکلات پیش بینی نشده ای همراه باشد که انتظار می رود زائران عزیز با سعه صدر خود ما را در اجرای موفق این طرح و خدمات رسانی بهتر به زائران حسینی(ع) همراهی و مساعدت نمایند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.