پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تشکیل کارگروه تخصصی بهداشت و درمان عتبات عالیات

تشکیل کارگروه تخصصی بهداشت و درمان عتبات عالیات
مشاور رییس مرکز پزشکی حج و زیارت و مسئول تیم امداد اضطراری ویژه ی عاشورا از تشکیل کارگروه تخصصی بهداشت و درمان عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ،  'طاهر درودی' افزود : با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر از سال 82 به زائرین عتبات عالیات ارائه خدمات می کند و هم اکنون سالانه حدود 600 نفر کادر بهداشتی و درمانی جهت این امر عازم عراق می شوند و از آنجا که در هر مجموعه درمانی پروتکلها و قوانین مشخصی برای ارائه خدمات وجود دارد ، لزوم تشکیل این کارگروه احساس می شد.


وی در خصوص ترکیب و وظایف این کارگروه نیز گفت : ترکیب این کارگروه عبارت است از یک متخصص جراحی ، یک متخصص قلب ، یک متخصص داخلی ، یک متخصص مغز و اعصاب ، سه نفر پزشک عمومی و همچنین این کارگروه وظیفه دارد تمامی قوانین و مقررات جهانی پزشکی را با شرایط و مختصات کشورهای هدف تنظیم و به گروههای اعزامی ابلاغ نماید.


دکتر درودی همچنین یکی از وظایف مهم این کارگروه را تعیین فارماکوپه ی دارویی عتبات عالیات به ویژه در مناسبتهای ویژه دانست و گفت : از آنجا که در تیمهای ویژه ی اعزامی پزشکان مختلفی با تخصصهای مختلف و سلایق متعدد پزشکی اعزام می شوند و با عنایت به ارسال سخت و دشوار انواع دارو و تجهیزات پزشکی به عراق، طبیعی است می بایستی فارماکوپه و پروتوکلهای مشخصی برای این دسته از پزشکان داشت و در آنجا وحدت رویه ای ایجاد نمود.


مشاور رییس مرکز پزشکی حج و زیارت در انتها یادآور شد : هدف از تمامی این برنامه ها و سیاست گذاریها که حاصل ساعتها کار و جلسات متعدد با کادر درمانی مجرب و متعهد کشور بوده ، صرفا ارائه با کیفیت ترین خدمات به زائرین عتبات عالیات است.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.