پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برنامه‌ريزي گسترده سازمان حج براي اعزام زائران اربعين

برنامه‌ريزي گسترده سازمان حج براي اعزام زائران اربعين
رييس سازمان حج وزيارت در جلسه مشتركي با مسؤولان بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق از برنامه‌ريزي گسترده اين سازمان جهت اعزام زائران ايراني در راهپمايي عظيم اربعين حسيني خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از كربلاي معلي، سعيد اوحدي، رييس سازمان حج و زيارت با حضور در محل نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، ضمن تقدير از حمايت هاي بي شائبه حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر از فعاليت هاي صورت گرفته در نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق و كاركنان و دست اندركاران اين مجموعه تشكر كرد.

در اين جلسه اوحدي با ارائه گزارشي از روند فعاليت‌هاي سازمان حج و زيارت در موضوع همايش عظيم سفر اربعين گفت: در جلسه‌اي كه در شوراي هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد، امسال را به عنوان سال «مديريت جهادي در مسير بالندگي عتبات» نامگذاري كرديم و اميدواريم ان شاء الله ما و ديگر همكاران در سازمان حج و زيارت به صورت متمركز روي عتبات وقت بگذاريم.

وي با اشاره به ورود جدي‌تر اين سازمان در ايام اربعين سال جاري، تشكيل ستاد «دائمي اربعين» در سازمان حج و زيارت را از جمله اين اقدامات برشمرد و گفت: با حضور عزيزان بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و ۲۶ دستگاه ديگر همچون وزارت راه و شهرسازي، وزارت كشور، وزارت امور خارجه، گمرك، استانداري خوزستان، ايلام، بسيج، سپاه و... در مجموع نماينده بيست و شش دستگاه عضو اين ستاد هستند و تصميم‌هاي بسيار خوبي گرفته شده كه اميدواريم بتوانيم تصميمات را پياده سازي كنيم.

اوحدي گفت: امسال سازمان حج و زيارت تصميم گرفت از هيچ زائر ايراني، وجهي را بابت بيمه و خدمات بهداشتي دريافت نكند. سال گذشته به خاطر پرداخت همين دو مورد شاهد ايستايي و تراكم در مرز‌ها بوديم. همچنين با هلال احمر تصميمات خوبي را گرفتيم و قرار است در مرزهاي شلمچه، چزابه و مهران امكانات اسكان موقت زائر را فراهم كنيم. همين طور با هماهنگي كه با قرارگاه مركزي راهيان نور انجام داديم ظرفيت چهل هزار اسكان را در خرمشهر و ظرفيت حدود پنج هزار اسكان موقت را در چزابه و در مهران نيز ظرفيت خوبي را ايجاد كرديم كه بتوانيم تراكم را از مرز به داخل شهرهاي اصلي بياوريم.

اوحدي خاطرنشان كرد: تاكنون با هماهنگي سپاه سه قرارگاه تشكيل داديم، قرارگاه چزابه، قرارگاه شلمچه و قرارگاه مهران، كه واقعا جاي تقدير و تشكر دارد از فرماندهي محترم سپاه، برادر بسيار عزيزمان جناب آقاي سرلشگر جعفري كه مجموعه امكانات سپاه را هماهنگ كردند، همچنين در اين مسير سازمان بسيج مستضعفين نماينده‌اي را معرفي كرد كه وي طي حكمي به عنوان قائم مقام ستاد اربعين در قرارگاه مستقر شد و اقدامات بسياري خوبي در اين زمينه صورت پذيرفت.

وي همچنين از فعاليت‌هاي حجت الاسلام احمدي كه بر اساس حكم حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر جهت امور فرهنگي اربعين منصوب شده است تقدير كرد و گفت: ايشان كارهاي بسيار ارزشمندي از جمله تدارك برنامه‌هاي متنوع فرهنگي براي ايام اربعين و هماهنگي‌ با حوزه نمايندگي بسيج، سپاه، سازمان تبليغات، معاونت فرهنگي شهرداري تهران و مجموعه‌هاي مختلف ديگر انجام دادند كه ان شاء الله آثار و بركاتش را در ا سفر اربعين شاهد هستيم.

در اين جلسه حجت الاسلام احساني كار‌شناس مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق از تلاش‌هاي صورت گرفته توسط سازمان حج و زيارت و شركت شمسا تقدير كرد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.