پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تقدير نماينده آيت‌الله سيستاني از اقدامات سازمان حج

تقدير نماينده آيت‌الله سيستاني از اقدامات سازمان حج
نماينده حضرت آيت الله سيستاني در كربلاي معلي در ديدار رييس سازمان حج وزيارت كشورمان، ضمن تقدير از اقدامات صورت گرفته از سوي سازمان حج و زيارت گفت: تلاش شما را ارج مي‌نهيم و همه اين اقدامات ظرف چند سال گذشته مشهود و آشكار بوده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت با حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالمهدي كربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني و توليت آستان مقدس امام حسين (ع) ديدار و گفت‌وگو كرد.

در ابتداي اين جلسه اوحدي با بيان اينكه به دو علت پيش بيني مي‌شود در ايام اربعين تعداد بيشتري زائر وارد كربلا شوند گفت: دليل اول پيروزي‌هاي ارتش عراق كه بالطبع آن امنيت به شهرهاي عراق بازگشته و شرايط منطقه بهتر شده است و دليل دوم محبت مردم نسبت به اهل بيت و خصوصا امام حسين (ع) كه باعث مي‌شود سال به سال شاهد افزايش تعداد زائران باشيم.

وي با اشاره به اينكه سال گذشته ۵۰۰ هزار زائر ايراني در اين همايش عظيم شركت داشته‌اند و پيش بيني مي‌شود امسال اين عدد به ۷۰۰ هزار برسد خاطرنشان كرد: كارهاي بسيار خوبي در امر خدمات رساني به زائران در ايران انجام داده‌ايم و آمادگي داريم اين خدمات رساني را در نجف، كربلا و مسير بين اين دو شهر نيز داشته باشيم.

رييس سازمان حج و زيارت در تشريح اين خدمات گفت، فراهم كردن ۶۰ تا ۷۰ هزار امكان اسكان در مزرهاي ايران، رايگان سازي بيمه و خدمات درماني براي كليه زائران، آسفالت سازي برخي از جاده‌ها تا مرز عراق و فراهم كردن صد‌ها دستگاه اتوبوس براي انتقال زائران به لب مرز، از جمله بخشي از اين اقدامات است.

اوحدي در ادامه افزود: همچنين جلسه خوبي با استانداران كربلا و نجف و سفير ايران در عراق انجام گرفت و اين سازمان آمادگي دارد در صورت كسب مجوزهاي لازم خدماتي همچون ورود ۲۵ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه بالگرد امداد، راه اندازي ۶ موكب براي خدمات رساني به تمامي زائران و خدمات رساني ۵۰۰ دستگاه اتوبوس براي حمل و نقل مسافران بين نجف و كربلا ارائه دهد.

وي همچنين از قول مساعد و آمادگي كامل شهرداري تهران براي تجهيز امكانات خدمات شهري در جهت امر نظافت، جمع‌آوري زباله‌ها و مديريت پسماند اين شهر مقدس اشاره كرد و گفت: در صورت تاييد مقامات عراقي اين امر نيز به سرعت اجرا خواهد شد.

در اين جلسه حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي كربلايي ضمن تقدير از اقدامات صورت گرفته از سوي سازمان حج و زيارت گفت: تلاش شما را ارج مي‌نهيم و همه اين اقدامات ظرف چند سال گذشته مشهود و آشكار بوده است.

وي با اشاره به اينكه مناسبت است، تمام امكانات ايران و عراق به صورت يكپارچه و هماهنگ صورت پذيرد گفت: اميدواريم امسال شاهد ارائه خدمات بهتري در زمينه حمل و نقل، اسكان و درمان به كليه زائران ايراني باشيم.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.