پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان اردویی راهیان‌نور و گردشگری بسیج :

برنامه بسیج برای کاروان‌های اربعین حسینی/ بازدید از مناطق شرق در دستور کار راهیان نور

برنامه بسیج برای کاروان‌های اربعین حسینی/ بازدید از مناطق شرق در دستور کار راهیان نور
رئیس سازمان اردویی راهیان‌نور و گردشگری بسیج با تأکید بر اینکه امسال برای اولین‌بار از 24 ملیت زائر خارجی از غرب و شمال غرب بازدید کردند، گفت: بازدید از شرق کشور در دستور کار ستاد راهیان‌نور کشور قرار دارد.

سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی راهیان‌نور و گردشگری بسیج در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: امسال راهیان‌نور با نگاه ویژه‌تری مورد توجه قرار گرفته است، با توجه به استقبالی که مردم به راهیان‌نور نشان می‌دهند به خصوص جوانان، ما به لحاظ کیفی و کمی برنامه‌ریزی‌های خوبی را در این زمینه انجام دادیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها، امسال یک میلیون نفر از دانش‌آموزان به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند که این اعزام ها از 15 مهر آغاز شده و تاکنون نیز بیش از 200 هزار نفر از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید کرده‌اند که تعدادی از آنان نیز در مناطق عملیاتی دریایی هم حضور یافتند.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد: اقبال زائران خارجی هم امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، در شرایطی که هنوز ایام شلوغ راهیان نور نیست، شاهد حضور زائران خارجی هستیم که سازماندهی شده یا نشده حضور می‌یابندَ؛ کارهای مهم و قابل توجهی که سازمان بسیج با مشارکت سازمان حج و سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهند، سازماندهی زائران اربعین حسینی است که با همکاری و مساعدت مردم در حال انجام است تا مشکلاتی که در سنوات گذشته وجود داشت، دیگر به وجود نیاید.

وی تأکید کرد: تعداد بیشتری از مردم در ایام اربعین حسینی عازم عتبات عالیات می‌شوند لذا ساز و کار خوبی فراهم شده است، سازمان بسیج و راهیان‌نور زیرساخت‌ها و شبکه ترابری خودش را بسیج کرده تا انشاءالله زائران عتبات عالیات با آرامش و رفاه بیشتری حضور یابند.

رئیس سازمان اردویی راهیان‌نور و گردشگری بسیج در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس یادآور شد: هر سال برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود تا زیرساخت‌های مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور توسعه یابند و تقویت شوند. 2 سال است که راهیان‌نور دانش‌آموزان از مناطق غرب و شمال غرب بازدید می‌کنند که امسال برای اولین‌بار از 24 ملیت زائر خارجی از غرب و شمال غرب بازدید کردند.

سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: بازدید از شرق کشور در دستور کار ستاد راهیان‌نور کشور قرار دارد و شورای سیاست‌گذاری، مطالعاتی را در این باره انجام می‌دهد تا انشاءالله با توجه به حماسه‌هایی که در شرق کشور خلق می‌شوند و افتخاراتی که آفریده‌اند و کسانی که در راه تأمین امنیت مردم به شهادت می‌رسند، زیرساختی فراهم شود که اقشار خاصی به شرق کشور هم بروند و از آنجا بازدید کنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.