پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برپایی سه قرارگاه در مهران، شلمچه و چزابه برای خدمات دهی به زائران اربعین

برپایی سه قرارگاه در مهران، شلمچه و چزابه برای خدمات دهی به زائران اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و همچنین مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس بعد از ظهر روز گذشته(دوشنبه) طی نشستی در راستای برنامه ریزی برای ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع)بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مهندس اوحدی رئیس سازمان حج، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس بعد از ظهر دوشنبه 26 آبانماه در محل سازمان حج و زیارت در راستای برنامه ریزی برای ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع)تشکیل جلسه دادند.

سردار فضلی در این جلسه حرکت در جهت توزیع مجموعه امکانات و تجمیع کلیه ظرفیت های موجود در کشور و همچنین کشور عراق با هدف کاهش دغدغه های زائران اربعین را انتظاری بحق دانست و گفت: با هماهنگی دستگاه های ذیربط شامل سازمان حج و زیارت، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، سپاه پاسداران، وزارت راه و شهرسازی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر، شهرداری ها، ائمه محترم جمعه و بکارگیری سازمان های مردم نهاد و خیرین این مهم قابل تحقق خواهد بود.

وی افزود: قطعاً اگر این امر بخوبی برنامه ریزی و حمایت و پشتیبانی و هدایت شود و سامان پذیرد و تعاریف و نگاه های بخشی تبدیل به نگاه ملی و فراگیر شود، مسلماً تجربه و توفیق بزرگی حاصل خواهد شد که برکات آن نصیب جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این باره ادامه داد : بنابر این لازم است تکالیف هریک از دستگاه ها از قبل بصورت شفاف ترسیم و ابلاغ شود و نظارت لازم در اینخصوص صورت گیرد.

مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان نیز در خصوص ضرورت هم افزایی ظرفیت ها و همینطور نیازهای اقامتی در مرزها همچون نصب چادرها، امکانات گرمایش، تدارکات غذایی و تهبیه سرویس های بهداشتی و تأمین اتوبوس کافی، پتو، زیرانداز و تأمین بهداشت و امداد و ... برای زائران ایام اربعین سخن گفت.

**اعلام آمادگی شهرداری تهران برای حضور فعال در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع)

در ادامه سردار خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس از آمادگی شهرداری تهران برای حضور فعال و جدی در انجام این مأموریت بزرگ و خداپسندانه که موجب شکوفایی و عزت و سربلندی نظام و مردم خواهد بود، خبر داد.

** برپایی سه قرارگاه در مرز مهران، شلمچه و چزابه برای خدمات دهی به زائران اربعین

در این جلسه همچنین مقرر شد بمنظور ساماندهی بهتر خدمات و امکانات برای عبور مردم از مرزهای زمینی شلمچه، چزابه و مهران ، قرارگاه های عملیاتی با ساختاری مشخص، مرکب از سپاه، استانداری و سازمان حج و زیارت در استان های ایلام و خوزستان تشکیل شود و ظرفیت های استانی و توانمندی های اجرایی و فرهنگی موجود در استان ها با هماهنگی ائمه محترم جمعه و نیروهای مردمی و خیرین در این خصوص بکار گرفته شود.

گفتنی است پیش ازاین تفاهم نامه ای مشترک در خصوص خدمات رسانی به زائران ایام اربعین و مناسبت های ویژه  میان سازمان حج و زیارت و سازمان بسیج مستضعفین به امضا رسیده است.

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.