پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر حج وزیارت هرمزگان خبر داد

20 آذر؛ نخستین پرواز زائران عمره 93 از فرودگاه بندرعباس

20 آذر؛ نخستین پرواز زائران عمره 93 از فرودگاه بندرعباس

مدیر حج وزیارت هرمزگان گفت: عملیات اعزام زائران بیت‌الله الحرام از فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، زودتر از سال‌های گذشته در نیمه دوم ماه صفر آغاز می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، امان الله ماندگاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات عمره 93 زائران هرمزگانی از 20 آذر ماه امسال به مقصد مدینه منوره آغاز می‌شود.

وی افزود: هر پروازشامل دو کاروان عمره مفرده به ظرفیت 300مسافر توسط یک فروند هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت هواپیمایی سعودی ایرلاین به فاصله هر 5 روز یک پرواز انجام می شود.

ماندگاری گفت: عملیات انتقال حجاج عمره مفرده هرمزگان به سرزمین وحی در مرحله اول با 11 پرواز تا بیستم اسفندماه  93 توسط شرکت هواپیمایی سعودی ادامه داشته و در این مرحله بیش از 3هزار و 300 زائربه سرزمین وحی عزیمت می کنند.

وی افزود: ثبت در کاروان کلیه متقاضیان عمره تا اولویت 500  در مرحله اول از روز شنبه اول آذرماه 93 آغاز می شود و تا 12 آذرماه ادامه دارد.

مدیر حج و زیارت هرمزگان تصریح کرد: آن دسته از افراد ودارندگان کارت ثبت نامی ملی و ملت که در سامانه www.fakher.haj.ir  اقدام به درج اطلاعات نموده واینک وضعیت سرگروه و همراهان آنان با رنگ سفید مشخص شده باشد امکان رزرو و انتخاب پرواز در حدفاصل پروازهای مرحله اول را خواهند داشت.

وی گفت: اولویت های فراخوانده شده اصلی چنانچه ظرف مهلت تعیین شده ظرف 72ساعت برای ذخیره و ثبت نام اقدام نکنند، ظرفیت خالی گروه ها از سایر اولویت ها تکمیل می گردد.

ماندگاری با بیان اینکه از اولویت های 501 به بعد در صورت عدم تکمیل برخی از ظرفیت ها متعاقبا ثبت نام می گردد اظهار کرد: متقاضیان با مراجعه به سامانه فاخر و تشکیل گروه، در هر زمان می توانند از امکان ثبت نام در کاروان مطلع گردند.

وی برگه تاییده انجام رزرواسیون، اصل و تصویر سپرده گذاری بانک ملی یا ملت و ارائه مدرک زوجیت برای افرادی که با همسرشان در گروه ثبت نام می کنند را مدارک لازم جهت ارائه به دفاتر اعلام کرد.
مدیر حج و زیارت هرمزگان خاطرنشان کرد: در مرحله دوم نیز پروازها از 25 اسفندماه 93 با همین منوال آغاز می شود و تا 27 خردادماه94 ادامه دارد.

به گفته وی همه پروازهای عمره مفرده هرمزگان از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس انجام می شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.