پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعلام آمادگی ایران برای همکاری در ارائه خدمات اسکان و حمل ونقل به زائران اربعین

اعلام آمادگی ایران برای همکاری در ارائه خدمات اسکان و حمل ونقل به زائران اربعین

در جلسه دیروز مسئولان ایرانی با استاندار کربلا آمادگی ایران برای همکاری با طرف عراقی در بحث اسکان و حمل و نقل زائران اربعین اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، ناصر خدرنژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص جلسه روز گذشته با آقای طحیری استاندار کربلا گفت: جلسه دیروز پیرو جلسه هفته گذشته با استاندار کربلا بود که با حضور رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شده بود و ما در این جلسه جزئیات مسائل اجرایی در خصوص خدمات دهی به زائران اربعین را مطرح و برنامه ریزی کردیم.

وی افزود: در این دیدار که با حضور جناب آقای دانایی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار گردید، آقای میالی معاون استاندار کربلا و همچنین آقای قاسمی مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق به عنوان نمایندگان طرفین برای پیگیری امور معرفی شدند.

معاون سازمان حج و زیارت در این باره ادامه داد: در این جلسه موضوعات مختلفی همچون ایجاد امکانات برای اسکان موقت زائران ایرانی ایام اربعین که در قالب کاروان های سازمان حج و زیارت و طرح ساماندهی به عراق اعزام می شوند و همچنین سایر زائران اربعین امسال بحث و تبادل نظر شد.

مهندس خدرنژاد اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد امکان اسکان در مدارس و سایر اماکنی که می تواند برای اسکان زائران اربعین بکار گرفته شود، از سوی نمایندگان طرفین مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی در خصوص بحث حمل و نقل زائران اربعین که یکی از مهم ترین بخش ها در خدمات دهی به زائران اربعین می باشد، اظهار داشت: موضوع آمدن 800 دستگاه اتوبوس از سوی ایران به عراق و خدمات دهی به کلیه زائران اربعین در این جلسه مورد بحث واقع شد.

وی در این باره افزود: در سالجاری با توجه به کمبودهایی که در کشور عراق در خصوص حمل و نقل زائران اربعین وجود دارد، بیم آن وجود دارد که طرف عراقی نتواند خدمات لازم را به زائران ارائه دهد و وزارت حمل و نقل عراق نیز به صراحت این موضوع را اذعان داشته است و خواستار کمک جمهوری اسلامی در این خصوص شده است.

معاون سازمان حج و زیارت بیان کرد: در این جلسه آقای دانایی فر سفیر محترم جمهوری اسلامی در عراق هماهنگی و همراهی ایران را در این خصوص اعلام کرده و همچنین موضوع تأمین امکانات اسکان موقت زائران از سوی طرف ایرانی تا حد امکان مطرح شده است.

وی اضافه کرد: در خصوص نقل زائران نیز قول داده شده که انشاءالله هماهنگی ها جهت ورود 800 دستگاه اتوبوس صورت گیرد که این اقدام کمک شایانی به زائران خواهد بود و همچنین دنبال این هستیم که هر بخشی که توانست در این خصوص مشارکت نماید.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت ادامه داد: نکته مهمی که وجود دارد این است که استانداری کربلا متعهد شده بحث تأمین سوخت و قطعات اتوبوس ها را عهده دار شود.

وی از ورود 20 دستگاه آمبولانس جمهوری اسلامی برای خدمات دهی به زائران اربعین خبر داد و گفت: آقای دکتر کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات کشورمان که در این جلسه حضور داشتند، هماهنگی های لازم را در این خصوص انجام می دهند.

آقای خدرنژاد بیان کرد:با توجه به اینکه نیمی از زائران ایرانی که در ایام اربعین به عراق می آیند از طریق مرز مهران وارد این کشور می شوند، معاون استاندار واسط که مرز زرباطیه عراق در آن واقع است و زائران مهران از آنجا عبور می کنند، مقرر شد تا هماهنگی های لازم را انجام دهد تا زائران با کمترین مشکل در آنجا مواجه باشند.

وی در خصوص بحث امنیت زائران نیز گفت:موضوع امنیت در ایام اربعین از بحث های بسیار مهم است، در این جلسه که رئیس پلیس کربلا نیز حضور داشت، نماینده ای به عنوان نماینده بحث امنیت از سوی طرف عراقی معرفی شد و قرار شد ایشان با نماینده ایرانی هماهنگی های لازم را در خصوص ورود و خروج اتوبوس های زائران ایرانی به عراق و بالعکس انجام دهد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.