پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت کشور تاکید کرد: سهمیه و محدودیتی برای اعزام عمره گزاران نداریم !

رئیس سازمان حج و زیارت کشور تاکید کرد: سهمیه و محدودیتی برای اعزام عمره گزاران نداریم !

هیچ محدودیتی برای اعزام عمره گزاران در سال جاری نداریم و هر مقدار که امکانات کشور اجازه دهد، می توانیم زائر به عمره اعزام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور درهمایش آموزشی عمره گزاران در بندرعباس با بیان این مطلب و با تکذیب شایعاتی مبنی بر کاهش سهمیه عمره در سال جاری گفت: چنین چیزی صحت ندارد و با توجه به امکانات و شرایط موجود می توانیم بدون محدودیت زائر اعزام کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدموسوی گفت : از امسال سهمیه ها را قطع کردیم و این سهمیه را به صورت هدفمند به مردمی ارائه می دهیم که سالها در انتظار به سر می برند.

موسوی با بیان اینکه بدلیل قطع شدن سهمیه , هجمه ها و فشارها افزایش یافته است , تاکید کرد: با تمام توان در مقابل این فشارها و هجمه ها ایستادگی می کنم .

وی تصریح کرد : برخی با استفاده ازسهمیه ها , چند مرتبه به عمره و حج می روند و برخی در آرزوی یک بار رفتن به حج وعمره هستند.

موسوی گفت : سهمیه ها برای گرفتن و دادن امتیاز نیست و بنده تحت تاثیر شایعه سازی و جو سازی قرار نمی گیرم.

به گفته موسوی حتی ازسهمیه ستاد سازمان درحج تمتع بیش از  60  نفرکم شده و این روند ادامه می یابد.

 وی گفت : امسال با لطف و عنایت خداوند حج ایران بهترین حج و خیلی آرام و روان بود.

موسوی تاکید کرد : با موضوع  سپرده گذاری که در سالهای گذشته انجام شده است, مخالفم و رییس جمهور نیز به رییس بانک مرکزی در این زمینه دستورات لازم را داده اند, اما چرا برخی الان به یاد این سپرده ها افتاده اند. جای سوال دارد مگر کجا بودند؟ و چرا الان؟

وی گفت : البته سهمیه ها به خانواده معظم شهداء , نخبگان و مدال آوران تعلق می گیرد.

موسوی با بیان این که شش میلیون عمره گزار در انتظار تشرف هستند و یا افرادی بیست سال در انتظار اعزام به حج تمتع هستند, قطع شدن سهمیه ها ی مختلف و رایزنی با مسئولین عربستان را در افزایش اعزام ها موثر دانست .

 وی از مسئولان استانهای هرمزگان , خوزستان وبوشهر خواست تا  زمینه اعزام دریایی به عمره را از طریق این استانها فراهم کنند تا  در این استانها اولویتهای بعد از 300 نیز اعزام شوند. 

موسوی گفت : میزان اعزام ها به عمره تا 6  بهمن ماه   13476 نفر طی 40  پرواز انجام شده است.

موسوی افزود: با سیاستهای سازمان حج و زیارت در بخش عتبات عالیات , میزان هزینه های بخش اعزام هوایی 10  درصد و زمینی 15  در صد کاهش یافت.

همچنین در این همایش رئیس سازمان حج و زیارت کشور و مشاور رئیس جمهور از مدیریت حج و زیارت هرمزگان بدلیل برگزاری همایش عمره گزاران که در آن عمره گزاران به صورت تئوری با آداب و مناسک عمره آشنا می شدند، تشکر و قدردانی کرد.

 
کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

فایل پیوست

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.