پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور مراسم هفته وحدت در قشم برگزار شد.

با حضور رئیس سازمان حج و زیارت کشور مراسم هفته وحدت در قشم برگزار شد.

مراسم هفته وحدت همزمان با میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در جزیره قشم  با حضور دکتر موسوی رئیس سازمان حج و زیارت کشور , رئیس منطقه آزاد قشم و روحانیون اهل سنت و تشیع و اهالی ولایتمدار شهرستان قشم , درگهان در مسجد جامع درگهان برگزار گردید.

دراین مراسم پس از ارائه گزارش آقای پور حیدری رئیس سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه خدمات دولت در جزیره قشم, آقای شیخ عبدالرحیم خطیبی زاده امام جمعه اهل سنت قشم به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی پس از شمردن کرامات نبی اکرم (ص) و تبریک این ایام از رئیس سازمان حج و زیارت کشور درخواست اعزام کاروان حج و عمره از فرودگاه بین المللی قشم را مطرح کرد و خواستار اجرای این امر جهت سهولت اعزام زائرین شد.

همچنین در ادامه مراسم حجه الاسلام والمسلمین دکتر موسوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت کشور سخنان شیوا و بلیغی ارائه و به بیان کرامات حضرت رسول اکرم(ص)پرداخت

دکتر موسوی با تبریک ایام ماه مبارک ربیع الاول ,در خصوص جایگاه والای رسول گرامی اسلام (ص) گفت: عبودیت رسول‌اکرم(ص) خیلی بالاست.بعضی از مردم عبدالرزاق،عبدالکریم و عبدالجلیل هستند. اماپیامبر اسلام (ص) «عبده» است. آن حضرت منتسب به عالیترین اسم از اسمای صفات خدای سبحان است یعنی «هو» که همان هویت مطلقه است.

مشاور رئیس جمهور افزود: خداوند انبیاءگذشته را با نام مخصوص آنها خطاب می‌کند اما نام مبارک پیغمبر(ص) «یا محمد» راهرگز نمی‌برد. در قرآن کریم  یا آدم , یا نوح , یا موسی , یا داوود ذکر شده است ولی درباره رسول‌الله(ص) می‌فرماید: یا ایهاالنبی- یا ایها الرسول- و اگراحیاناً خطاب «یا ایها المزمل» و «یا ایهاالمدثر» ناظر به نکته لطیف تاریخی است وعلاوه بر آن خداوند خطاب جلالت‌آمیز خودرا به بندگان می‌آموزد.

ایشان در ادامه با اشاره به وحدت برادران شیعه و سنی,  بزرگترین حربه دشمنان اسلام را ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی دانست و توجه به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری  در جهت  وحدت و هماهنگی  هر چه بیشتر برادران شیعه و سنی را خواستار شد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور  و مشاور رئیس جمهوردر پایان در خصوص درخواست امام جمعه اهل سنت قشم گفت : در صورت مساعدت مسئولین استانی و تامین امکانات پرواز و درنهایت پرشدن پرواز این خواسته عزیزان در جزیره قشم برآورده خواهد شد.

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.