پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زائران با چه وسايلي به پياده روي اربعين بروند؟

زائران با چه وسايلي به پياده روي اربعين بروند؟

مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق با بيان اينكه يكي از مشكلات احتمالي براي زائران اسكان در برخي از ساعات شبانه روز است، گفت: هواي عراق كم كم به سمت سرد شدن پيش مي‌رود و لازم است زائران حتما لباس گرم و پوشاك مناسب به همراه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، 'مصطفي قاسمي' مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق، تجهيزات و وسايلي كه لازم است زائران براي پياده روي اربعين به همراه داشته باشند را نام برد.

وي با بيان اينكه با وجود همه تلاشهاي شبانه روزي اما قطعا نمي‌توان امكانات لازم را خصوصا در مسئله حمل و نقل و اقامت براي بیش از ۶۰۰ هزار زائر ايراني فراهم كرد، افزود: به سبب همين امر، سازمان حج و زيارت امسال تصميم بر ساماندهي زائران و اطلاع رساني مناسب براي رفع مشكلات احتمالي كرده است.

قاسمي يكي از مشكلات احتمالي را براي زائران اسكان در ساعات شبانه و سردي هوا دانست و گفت: هواي عراق كم كم به سمت سرد شدن پيش مي‌رود و لازم است زائران حتما لباس گرم و پوشاك مناسب به همراه داشته باشند.

وي همراه داشتن برخي لوازم را در اين سفر ضروري دانست و گفت: هر يك از زائران بايد يك كوله پشتي بزرگ به همراه داشته باشند كه در آن افزون بر دو پتوي مسافرتي، يك كيسه خواب و لباس گرم، وسايل شخصي همچون قاشق، ليوان، مسواك و حوله و… باشد.

قاسمي همچنين از زائران خواست تا اگر با يك گروه چند نفره به پياده روي اربعين مشرف مي‌شوند، حتما چادر مسافرتي با خود بياورند و يكي از اعضای گروه مسؤول حمل و نقل چادر مسافرتي باشد زیرا امکان فراهم آوردن امکانات اسکان برای بیش از 500 هزار زائری که از ایران به عراق در این ایام اعزام می شوند، علی رغم همه تلاش های صورت گرفته امکان پذیرنیست.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا براي برپايي چادر در كربلا و نجف و بين راه مشكلي وجود ندارد، گفت: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته هيچ مشكلي براي برپايي چادر مسافرتي در بين راه و شهر كربلا و نجف وجود ندارد و زائران به راحتي مي‌توانند با برپايي چادرهاي مسافرتي، به استراحت بپردازند.

اين مقام مسؤول در ادامه افزود: نيازي به حمل مواد غذايي و آشاميدني وجود ندارد و اين موارد به اندازه كافي در بين راه و نجف و كربلا وجود دارد اما مناسب است زائران مقداري خشكبار مانند پسته، بادام، انجير خشك، برگه زردآلو به همراه داشته باشند.

مسؤول دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق از زائران خواست با وجود مراكز پزشكي هلال احمر و ۲۵ دستگاه آمبولانس در بين راه و شهر نجف و كربلا، حتما داروهاي مصرفي خود را به همراه كرم مناسب براي تاول و عرق سوز شدن بياورند.

قاسمي همچنين از زائران درخواست كرد تا براي سه روز پياده روي كفشي مناسب و راحت بپوشند تا در زمان پياده روي دچار مشكل نشوند.

وي از زائران خواست تا گذرنامه و شارژر موبايل را حتما به همراه داشته باشند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.