پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعلام آمادگي ۲۶ ارگان و نهاد براي ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی(ع)

اعلام آمادگي ۲۶ ارگان و نهاد براي ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی(ع)
در آستانه فرارسيدن همايش بزرگ پياده روي كاروان حسيني، «ستاد دائمی اربعين» با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رييس سازمان حج وزيارت در بعثه‌ مقام معظم رهبري تشكيل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، در آستانه فرارسيدن همايش بزرگ پياده روي كاروان حسيني، «ستاد دائمی اربعين» با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و رييس سازمان حج وزيارت در بعثه مقام معظم رهبري تشكيل جلسه داد.

در ابتداي جلسه آقاي مهندس سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت با تشريح اقدامات انجام شده از سوي سازمان حج و زيارت براي هرچه بهتر انجام شدن مراسم اربعين حسيني از برنامه ريزي، ساماندهي و اسكان زوار در ايام اربعين به ارائه گزارش پرداخت.


در ادامه آقاي خدرنژاد معاون حج عمره و عتبات، سازمان حج و زيارت نيز با بيان برنامه‌ها و دستاوردهاي سفر اخيرش به عتبات عاليات، ابراز اميدواري كرد با اجراي برنامه‌هاي در نظر گرفته شده، اربعين امسال نسبت به سال گذشته موفقيت آميز‌تر برگزار شود.


سردار فضلي جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج با تشكر از همكاري و همبستگي موجود بين اعضاي ستاد اربعين گزارشي از برنامه‌هاي نيروي مقاومت بسيج جهت تسهيل در سفر زائران به مناسبت اربعين حسيني به عتبات به نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ارائه كرد.


در ادامه اين جلسه نمايندگان قرارگاه‌هاي سپاه پاسداران، استانداري‌ها، فرمانداريها و نيروي انتظامي استانهاي مرتبط و معين هركدام به صورت جداگانه ارائه گزارش كردند.


نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت ضمن تشكر از تلاشهاي انجام گرفته بر هماهنگي و هسمويي تمامي دستگاهها در انجام امورات محوله و پرهيز از موازي كاري تاكيد كرد.


وي با بيان اين كه مسؤولان بايد توجه داشته باشند كه اين مراسم بزرگترين تجمع بشري و در عين حال بزرگترين نمايش اقتدار تشيع محسوب مي‌شود، برلزوم برنامه ريزي دقيق و جانمايي صحيح تمامي دستگاههاي مرتبط با اين امر مهم تاكيد و اطلاع رساني دقيق به مردم را ضروري دانست.


سرپرست حجاج ايراني افزود: مسؤولان ستاد اربعين طوري به مردم اطلاع رساني كنند كه زائران از عواقب سفر بدون ويزا و يا بدون گذرنامه به كشور عراق مطلع شوند تا از بروز مشكلات و گرفتاري هايي كه ممكن است متوجه آنها شود جلوگيري به عمل آيد.


وي در ادامه، سفر به عتبات به مناسبت اربعين را يك سفر الهي و معنوي عنوان كرد و اظهار داشت: سفر بدون ويزا به عتبات موجب مشكلات جدي و محكوميت در عراق خواهد شد و لذا ضرورت دارد به صورت قانوني به عراق مشرف شوند.


نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ادامه به مساله خدمات رساني به زائران اربعين حسيني در مواكب اشاره و افزود: مردم شريف عراق همه ساله خدمات بسيار شايسته اي را به زائران اربعين حسيني ارائه مي‌دهند كه شايسته تقدير و قدرداني است.


وي افزود: خوشبختانه در سالجاري بسياري از مردم خير كشورمان و برخي نهاد‌ها همچون هلال احمر جمهوري اسلامي ايران با هماهنگي‌هاي ايجاد شده از سوي سازمان حج و زيارت براي خدمت رساني به زائران آمادگي لازم را دارند.


نماينده ولي فقيه با اشاره به خدمات اجرايي و فرهنگي در نظر گرفته شده براي زائران در اربعين سالجاري، از عموم هموطنان خواست تا بدون هماهنگي اقدام به سفر نكنند و با توجه به كمبود امكانات حمل و نقل و مسكن و مشكلات پياده روي از همراه بردن افراد مسن و بيمار و نيز كودكان خودداري نمايند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.