پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین با سازمان بسیج

برگزاری جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین با سازمان بسیج

جلسه هماهنگی در خصوص ساماندهی زائران اربعین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و سازمان بسیج مستضعفین در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس اوحدی رئیس این سازمان در این جلسه ضمن تقدیر از همه دستگاه های خدمت رسان به زائران اربعین گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و طی جلسات متعدد ستاد دائمی اربعین امسال ایستایی زائران و ازدحام جمعیت در نقاط مرزی کشور را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود : برای رفاه حال زائران اربعین بانک ملی ایران اعلام کرده است که تعداد 10 دستگاه خودپرداز را در هریک از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران راه اندازی می کند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: جزئیات وظایف هریک از بخش ها در مرزها مشخص شده است و امسال شاهد همکاری خوب همه دستگاه ها در خدمات رسانی به زائران اربعین خواهیم بود.

سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین گفت: در برنامه ریزی برای ساماندهی زائران اربعین ممکن است با شرایط غیر قابل پیش بینی مواجه باشیم که در این خصوص باید برنامه ریزی و چاره اندیشی لازم صورت گیرد.

وی افزود: در عملیات ساماندهی زائران باید همه بخش ها به کمک هم بیایند و در این میان باید وظایف هر بخش و وظایف هریک از افراد مشخص باشد و همه بخش ها با هماهنگی یکدیگر وارد عمل شوند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این جلسه گفت: از آنجایی که یکی از مشکلات اصلی تراکم جمعیت زائران در نقاط مرزی کشور است، باید تدبیری اندیشیده شود تا زائران مدیریت شده و بصورت مرحله ای وارد مرزها شوند.

وی ادامه داد: برای برنامه ریزی خدمات رسانی به زائران اربعین باید امکانات واقعی هر بخش معلوم شده و برای بکارگیری آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

سردار فضلی اظهار داشت: ما علاوه بر تأمین امکانات لجستیک در این عملیات و در اختیار قرار دادن قرارگاه های راهیان نور برای اسکان زائران ایام اربعین، آمادگی داریم تجربه و توان مدیریتی بسیج در اداره فعالیت کاروان های راهیان نور را در اختیار مجموعه قرار دهیم.

سردار رضائی نژاد رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی نیز که در این جلسه حضور داشت از طراحی نرم افزار جدید گذرنامه برای خدمات رسانی بهتر به زائران اربعین خبر داد.

سردار آذین جانشین آماد کل سپاه به توان مدیریتی سازمان حج و زیارت در حج و عمره و برنامه ریزی برای اعزام جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر به سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: با این پشتوانه مدیریتی امیدواریم تجربه خوبی در ساماندهی زائران اربعین نصیب این سازمان شود.

وی افزایش زائران اعزامی به عتبات و تسهیل سفر آنان را از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مورد تأکید معظم له برشمرد.

مهندس خدرنژاد معاون سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار گفت: در سه مرز چهار گونه زائر داریم که برنامه ریزی برای هر گروه از زائران صورت گرفته است.

وی افزود: وظایف و خدمات هریک از دستگاه ها از جمله  حج و زیارت، سپاه،بسیج، شهرداری  و ... مشخص شده است و در اینخصوص نگرانی وجود ندارد.

آقای حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان که در این جلسه حضور داشت، از بکارگیری کارگزاران استان خوزستان که  جمعیتی حدود 1500 نفر هستند برای خدمات رسانی به زوار اربعین خبر داد و گفت: برای هریک از این افراد کاور،کارت شناسایی و شرح وظایفی تهیه شده است.

وی از برنامه ریزی برای انتقال زائران از محل های اسکان موقت زائران تا نقاط مرزی خبر داد.

مدیر حج و زیارت خوزستان همچینین اظهار داشت: در خصوص خدمات دهی به زائران اربعین هماهنگی خوبی با دستگاه های استان صورت گرفته است.

سردار مصطفی ذباح مدیر راهیان نور سازمان اردویی و گردشگری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین شهسواری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت، محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، ابوالحسن رضوی مدیرعامل شرکت شمسا و حجت الاسلام و المسلمین زاهدی مشاور رئیس سازمان حج و زیارت از دیگر حاضران در این جلسه بودند.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.