پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اقدامات دفتر نمایندگی سازمان حج در عراق در خصوص ساماندهی زائران اربعین

اقدامات دفتر نمایندگی سازمان حج در عراق در خصوص ساماندهی زائران اربعین

مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی زائران اربعین توسط دفتر نمایندگی سازمان حج در عراق را شرح داد.

'مصطفی قاسمی' در گفتگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به کربلای معلی در تشریح اقدامات دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت  در عراق در خصوص ساماندهی زائران اربعین گفت: برنامه ریزی برای ایام اربعین از 6 ماه گذشته آغاز شد و اما پس از تجاوز گروه تکفیری داعش به عراق بدلیل شرایطی که در عراق حاکم شده بود، پیش بینی می شد که مراسم اربعین در عراق یا برگزار نشود یا با حضور تعداد کمی از مسلمانان جهان برگزار گردد.

وی در این باره افزود: خوشبختانه بعد از ماه مبارک رمضان رفته رفته با پیروز های حاصل شده اوضاع امنیتی عراق رو به بهبود است و اقدامات لازم در خصوص برگزاری مراسم زیارت اربعین با جدیت بیشتری پیگیری شد و در طول این مدت رئیس سازمان حج و زیارت و معاونان و مسئولین سازمان دو سفر به عراق داشته اند و با مقامات عراقی در خصوص برنامه ریزی برای ایام اربعین طی جلسات متعدد مذاکره کرده اند.

مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان حج و مسئولان این سازمان به عراق و مذاکره با وزیر نقل آن کشور بیان کرد: بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته در وضعیت کنونی عراق و همچنین در سنوات گذشته دو موضوع اسکان و حمل و نقل زائران ایام اربعین از چالشهای اصلی در ایام اربعین است که امسال در مذاکرات ریاست محترم سازمان حج و زیارت با وزیر نقل عراق در خصوص این موضوع بحث و تبادل نظر شد.

وی در این باره اضافه کرد: در جلسه رییس سازمان حج با وزیر نقل عراق موضوع ورود اتوبوس های ایرانی به عراق برای خدمات دهی به زائران اربعین و همچنین ایجاد موکب های جمهوری اسلامی در مسیر پیاده روی زائران از نجف تا کربلا مورد بحث قرار گرفت که وزیر عراقی نیز قول مساعد داده تا هماهنگی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

آقای قاسمی بیان کرد: وزارت نقل عراق مجوز ورود یک هزار دستگاه اتوبوس ایرانی را برای خدمات دهی به زائران اربعین در خاک عراق صادر کرده است که بر اساس توان کشور تا این تعداد مجوز داریم که اتوبوس های ایرانی در عراق به زائران اربعین خدمات رسانی کنند.

وی در خصوص محدوده خدمات رسانی اتوبوس های ایرانی در عراق گفت: بر اساس آسیب‌شناسی سال‌های گذشته محدوده خدمات رسانی این اتوبوس ها از مرزها تا نجف که ابتدای مسیر راهپیمایی زائران است خواهد بود و همچنین این اتوبوس ها در هنگام برگشت زائران از نجف و کربلا به مرزهای کشور بکار گرفته خواهند شد.

مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت به جلسات مسئولین سازمان حج و زیارت با مقامات عراقی از جمله استانداران کربلا و نجف و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و سرکنسول های نجف و کربلا اشاره کرد و گفت: در جلسه با استاندار نجف 4 موکب به ابعاد 10x20 متر در فواصل مشخص از طرف عراقی گرفته شده و یک قرارگاهی بین نجف و کربلا معروف به «خان نص» برای مدیریت و فرماندهی عملیات خدمات رسانی به زائران در مسیر پیاده روی با ساختار مشخص ایجاد شده است و مسئولین و وظایف هریک از افراد مشخص شده است.

وی بیان کرد: یک زیر بنای خوبی برای خدمات رسانی به زائران اربعین ایجاد شده است که امیدواریم این بستر ایجاد شده در سالهای آتی بهبود بیشتری داشته و تکمیل گردد.

آقای قاسمی همچنین در سخنانش از برنامه ریزی برای بازگشت زائران اربعین به مرزهای کشور خبر داد.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.