پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی در مراسم بزرگداشت هفته بسیج:

هرجا بسيجي عمل كرديم، به موفقيت دست يافتيم

هرجا بسيجي عمل كرديم، به موفقيت دست يافتيم

گردهمايي بسيجيان سازمان حج و زيارت وبعثه‌ مقام معظم رهبري به مناسبت گراميداشت هفته بسيج با حضور نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني و رياست سازمان حج و زيارت در سالن آمفي تئاتر سازمان برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين مراسم كه جمعي از بسيجيان مجموعه حج و زيارت حضور داشتند، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني به تشريح گسترش فرهنگ بسيجي واهداف و آرمان‌هاي آن پرداخت واظهار داشت: يكي از بركات وجودي امام (ره) تشكيل بسيج مستضعفين بود كه يك حركت نو، ابتكاري، خلاق و اثرگذار است و ما امروز شاهد رشدو تعالي آن هستيم.

وي افزود: نتيجه تشكيل بسيج مستضعفان، حفظ و حراست از انقلاب اسلامي توسط مردم بود. هوشياري، بيداري و آينده نگري امام خميني (ره) سبب شد تا با تشكيل سيستمي توانا، انقلاب و نظام اسلامي حفظ و حراست شود.


حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر به فعاليت بسيج در عرصه‌هاي گوناگون اجتماعي اشاره كرد و اظهار داشت: امام خميني (ره) بسيج را فقط در بعد نظامي آن تصور نمي‌كرد. اكنون بسيج در همه عرصه‌هاي اجتماعي حضوري فعال و پر رنگ دارد و تمام اقشار و طبقات جامعه در آن حضور دارند.


وي افزود:يكي از مهم‌ترين اقدامات امام (ره) حاكم كردن فرهنگ بسيجي در جامعه بود. منظور از فرهنگ بسيجي خارج شدن از چارچوبهاي خشك سيستم‌هاي تعريف شده و حاكم نمودن ارزش‌هاي اسلامي، اخلاقي و انساني و در عين حال نظام مند عمل كردن است.


سرپرست حجاج ايراني در ادامه به آن تعبير امام (ره) كه «بسيج لشكر مخلص خداست» استناد كرد و افزود: منظور امام راحل از بيان اين جمله، حاكم كردن روحيات بسيجي در جامعه بود تا افرادي با تقوا، دين دار و متدين، ساده زيست و كساني كه حاضرند جان خود را درراه خدا بدهند و از همه چيز خود بگذرند بدون اين كه انتظاري داشته باشند، وارد اين عرصه شوند.


ايشان اظهارداشت: بسياري از فتنه هايي كه بعد انقلاب درايران اسلامي ايجاد شد براي متلاشي كردن يك كشور كافي بود اما حضور بسيجي مردم در صحنه توانست انقلاب اسلامي را بيمه كند و اكنون ثمرات آن را شاهديم.


سرپرست حجاج ايراني تاكيد كرد: بسيج بايد در تمام عرصه هايي كه جامعه نياز مند است، وارد عرصه شود زيرا در هر كجا بسيجي عمل كرديم موفق شديم. ديگر كشورهاي اسلامي نيز اگر مي‌خواهند به موفقيت دست يابند بايداز الگوي بسيجي پيروي كنند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.