پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تصمیمات خادمین اردبیل در برپایی موکب زائرین اباعبدالله الحسین(ع)

تصمیمات خادمین اردبیل در برپایی موکب زائرین اباعبدالله الحسین(ع)

خادمین زوار اباعبدالله الحسین در استان اردبیل برای برپایی موکب در نظر گرفته شده این استان جلساتی برگزار کردند :

در اولین جلسه ابتدا حجه الاسلام و المسلمین بیدار با اشاره به افتخار عظیمی که به برکت سفر ریاست سازمان حج و زیارت به اردبیل به مردم حسینی این استان نصیب شده است از حاضرین در جلسه خواست شاکر و قدر دان این عنایت ویژه باب الحوائج ابالفضل العباس (ع) بوده و با تلاش مجدانه خود زمینه های برپایی هرچه شایسته تر این موکب را فراهم نمایند. سپس سرپرست حج و زیارت با اشاره به نقش کارگزاران دفاتر زیارتی و جایگاه ویژه اجتماعی ایشان از آنان خواست نه بر اساس بضاعت شان بلکه بر اساس جایگاه ویژه آقا ابوالفضل العباس (ع) وارد عرصه شده و با نقش آفرینی شایسته خود زمینه های برگزاری هرچه معظم تر این موکب را فراهم نمایند . در همین راستا آقایی سرپرست حج و زیارت استان اردبیل کلیه دفاتر زیارتی استان را یک ستاد مرکزی موکب معرفی نموده و از کارگزاران درخواست نمود هرچه سریعتر نسبت به انجام هماهنگی های لازم با نیروهای زیر مجموعه خود اقدام نمایند و شرایط جمع آوری کمک ها و نذورات نقدی افراد علاقمند را فراهم نمایند.  

دومین جلسه موکب حضرت عباس (ع)استان اردبیل نیز مقرر شد قبوض نقدی چاپ شده در اختیارکارگزاران استان قرار گیرد تا با سهولت بیشتر امکان جذب نذورات مردمی فراهم گردد.در این جلسه مقرر شد در خصوص تعامل بیشتر صدا و سیما ،ستاد هماهنگی نماز جمعه اتاق اصناف و...هماهنگی های لازم از طریق حج و زیارت استان بعمل آید.

در  سومین جلسه موکب حضرت عباس (ع)استان نیز آقایی سرپرست حج و زیارت استان بعد از عرض تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه سلام الله ضمن تشکراز زحمات کارگزاران ، گزارشی از هماهنگی های انجام شده با صدا و سیما ، ستاد برگزاری نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی ، اتاق اصناف ، کانون مداحان ، مسئولین هیئات مذهبی و ... ارائه نمود. سپس با اشاره به مصوبات ستاد مرکزی مقرر گردید با رمز یا عباس و به نیت ساقی عطشان کربلا 144 هزار بطری آب معدنی و با رمز یا زینب و به نیت قافله سالار اسرای کربلا 80 هزار لیوان چای و به نیت چهارده معصوم 14 هزار پرس غذا و به نیت دختر سه ساله آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و با رمز یا رقیه تعداد 32 هزار و 600 عدد کیک یا صبحانه از طریق خادمین موکب در بین زائرین اربعین آقا سید الشهداء علیه السلام توزیع گردد. در این جلسه مقرر شد کلیه اقلام تدارکاتی مورد نیاز حداکثر تا روز شنبه مورخ 8/9/93 خریداری و از طریق مرز هوایی به نجف اشرف ارسال گردد

 بر همین اساس روز جمعه هفتم آذرماه در مقابل مصلی اردبیل سه چادر جهت دریافت کمک ها ، هدایا و نذورات مردمی بر پا گردید تا نماز گزاران نمازجمعه و امت ولایت مدار اردبیل که امکان تشرف به کربلا معلی برایشان مقدور نیست با اهدای کمک های خود در این کنگره عظیم جهان اسلام مشارکت نمایند. علاوه بر چادر های  بر پا شده قبوضی در هیئات مذهبی استان جهت دریافت  نذورات و کمک ها ی نقدی عزاداران محترم توزیع گردید.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.