پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آمادگي ۲۱ فرودگاه کشور براي پروازهای عمره از ۱۳ آذر

آمادگي ۲۱ فرودگاه کشور  براي پروازهای عمره  از ۱۳ آذر

مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور از آمادگي ۲۱ فرودگاه كشور براي عمليات حج عمره ۹۳-۹۳ خبر داد و گفت: امسال فرودگاه لارستان نيز در جمع فرودگاه‌هاي دست‌اندركار عمليات حج حضور خواهد داشت.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت  به نقل از روابط عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور؛ صبح امروز ه مديران فرودگاه‌هاي دست‌اندركار در عمليات حج عمره گرد هم آمدند تا ضمن بررسي مسائل مربوط به حج تمتع ۹۳ تدابير لازم را براي حضور موفق در برگزاري حج عمره پيش بيني كنند.

در اين مراسم كه سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت و سرهنگ حسن مهري فرمانده پليس فرودگاه‌هاي كشور، سرهنگ صمدي رئيس سابق گذرنامه فرودگاه امام، سرهنگ رضايي‌نژاد رپيس پليس گذرنامه و مهاجرت حضور داشتند، محمدعلي ايلخاني رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور گفت: عمليات حج عمره سال جاري از ۱۳ آذر ماه آغاز خواهد شد و بر اين اساس ۷۱۰ هزار نفر تا ۱۵ فروردين از ۲۱ فرودگاه كشور به سرزمين وحي اعزام خواهند شد.

ايلخاني همچنين خاطرنشان كرد: فرودگاه امام‌خميني (ره) نيز اعزام زائران ۶استان را همچون عمليات حج تمتع بر عهده خواهد داشت.

وي در ادامه ضمن قدرداني از مديران فرودگاه‌ها در اجراي موفقيت‌آميز عمليات حج اظهار داشت: امسال فرودگاه امام (ره) توانست در سايه تعامل و همدلي بدون اضافه كردن زيرساختي به بهترين شكل ممكن در كنار ديگر فرودگاه‌ها و براي نخستين بار عمليات حج را به شايستگي انجام دهد و ميزبان ۳۳ درصد از زائران خانه خدا باشد كه اين نكته در حضور مقام معظم رهبري از سوي حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت مورد تاكيد قرار گرفت.

ايلخاني با بيان اينكه مجموعه فرودگاه‌هاي كشور در اجراي منويات رهبري و فرمايشات ايشان هميشه آمادگي داشته‌اند، گفت: اجراي موفق عمليات از فرودگاه امام نشان داد كه ما در روزهاي سخت نيز مي‌توانيم به خوبي ظاهر شويم.

وي اين حركت را يك اقدام جهادي و در چارچوب منويات رهبري معظم خواند و گفت: رئيس سازمان حج و زيارت نيز خطاب به وزير راه و شهرسازي بر اين نكته صحه گذاشت و آن را تبلور مديريت جهادي خواند. ايلخاني در ادامه افزايش پروازهاي عبوري را مورد توجه قرار داد و افزود: در اين زمينه با روحيه جهادي همكاران و با استفاده از امكانات موجود راه‌هاي هوايي و فركانس پروازها براي پوشش بيشتر پروازهاي عبوري فراهم شد.

وي با تاكيد بر اينكه روحيه جهادي در مجموعه فرودگاه‌هاي كشور وجود دارد و گفت: يكي از دلايل اين موضوع اين است كه مديران ما از ابتداي كار با مجموعه همراه بوده و از ابتدايي‌ترين كارها تا مديريت را تجربه كرده‌اند. ايلخاني در بخش ديگري از سخنان خود بر استفاده از ظرفيت ترمينال حج براي ديگر پروازها تاكيد و خاطرنشان كرد: بايد از ظرفيت‌هاي موجود ترمينالي نهايت استفاده را ببريم.

وي با اشاره به افزوده شدن فرودگاه لارستان به جمع فرودگاه‌هاي دست‌اندركار حج گفت: توزيع زائران در فرودگاه‌هاي كشور به معناي برداشته شدن فشار از ديگر فرودگاه‌هاست. به گفته ايلخاني در حال حاضر ۳۵ فرودگاه مرز هوايي وجود دار كه از ۲۱ فرودگاه عمليات حج صورت مي‌گيرد.

ايلخاني در ادامه با اشاره به در پيش بودن فصل زمستان و همزماني آن با موسم حج عمره بر تدابير لازم و امكان‌سنجي انجام بموقع پروازها تاكيد كرد.

وي با بيان اينكه شركت‌هاي هواپيمايي موظف هستند تا به نحو شايسته از مسافران پروازهاي تاخيري پذيرايي كنند، گفت: با اين وجود مديران فرودگاه‌ها نيز بايد پاسخگو بود و بنا به مسئوليت خود عمل كنند و از امكانات نهادها و ارگان‌هاي مستقر در فرودگاه جهت تسهيل در ارائه خدمات بهره ببرند.

در ادامه نيز حسين اكرميان عضو هيات مديره شركت فرودگاه‌ها طي سخناني كوتاه خواستار ايجاد ارتباط منطقي ميان مديران فرودگاه‌هاي ايران و فرودگاه‌هاي مقصد پروازهاي حج شد و گفت: اين ارتباطات به يقين مي‌تواند راهگشاي مناسبي در مواقع بروز مشكلات باشد.

همچنين محمدرضا عبدالرحيمي معاون برنامه‌ريزي و نظارت نيز بر ضرورت ارتقاي سطح خدمات در فرودگاه‌ها و اهتمام ويژه مديران تاكيد كرد.

وي از مستقبلين فرودگاهي به‌عنوان پتانسيل اقتصادي ياد كرد و اظهار داشت:پيش‌بيني نشدن ترمينال‌ها كه در گذشته ساخته شده باعث شده است تا استقبال كنندگان به عنوان يك تهديد به‌نظر آيند در صورتي كه حضور آنها مي‌تواند باعث رونق كسب و كار فرودگاهي شود.

عبدالرحيمي همچنين از مديران خواست براي پيگيري وصول مطالبات از ايرلاين‌ها به‌صورت مدبرانه و ديپلماتيك رفتار كنند و رضايتمندي مردم را در نظر داشته باشند.

همچنين رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور از دست‌اندركاران فرودگاهي حج تمتع سال تشكر و قدرداني كرد.

به گزارش روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌هاي كشور؛ محمدعلي ايلخاني خطاب به مديران ۱۹ فرودگاه‌ كشور و فرمانده سپاه حفاظت هواپيمايي، فرمانده پليس فرودگاه‌هاي كشور، رئيس پليس گذرنامه و مهاجرت تصريح كرده است: خدمت به مردم افتخاري است ماندگار، كه پروردگار متعال آن را نصيب بندگاني مي‌كند كه خالصانه در جهت ارائه خدمت و رفع مشكلات مردم گام برمي‌دارند.

وي افزوده است: اينك كه وظيفه خطير و ارزشمند عمليات اعزام و بازگشت زائران حج تمتع سال ۱۳۹۳ با تلاش‌هاي شما و همكاران محترم به نحو مطلوب به پايان رسيده، بر خود لازم مي‌دانم از زحمات بي‌شائبه و بي‌دريغ شما و همكاران خدوم و زحمتكش آن اداره‌كل تقدير و تشكر كنم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.