پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج در مراسم تقدیر از مدیران ایستگاه های پروازی حج:

در عملیات حج و عمره کارآمدی نظام به نمایش گذاشته می شود

در عملیات حج و عمره کارآمدی نظام به نمایش گذاشته می شود

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم تقدیر از مدیران ایستگاه های پروازی حج گفت : به رسم امانتداری در یکی از بندهای گزارشی که خدمت مقام معظم رهبری بعد از حج ارائه شد، از تلاش های خالصانه مجموعه فرودگاه‌ها، گذرنامه نیروی انتظامی و سپاه فرودگاه که موجب عزت زائران خانه خدا شد، نام برده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی روز گذشته(سه شنبه) در مراسم تقدیر از مدیران فرودگاه های پروازهای حج گفت: شما عزیزان درعملیات حج گذشته زحمات زیادی کشیدید و با گذشت و ایثار شما و همکارانتان کار عظیمی در خدمت گزاری به حجاج صورت گرفت.

وی به انتقال پروازهای حج به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام(ره) همه مسئولان بویژه نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت دغدغه داشتند و این نگرانی به این علت بود که در موسم حج زمان محدود است و عملیات غیر قابل بازگشت و غیر قابل جبران است که با تلاش عزیزان در شرکت فرودگاه ها و فرودگاه امام در حج گذشته خوشبختانه با مشکلی در اینخصوص مواجه نشدیم.

رئیس سازمان حج و زیارت خدمت گذاری به زائران بیت الله الحرام را یک توفیق برای همه دستگاه های خدمتگزار دانست و گفت: در آموزه های دینی بر لزوم قدرشناسی و شکرگزاری نسبت به توفیقاتی که به ما عطا می شود، تأکید شده و شناخت و قدرشناسی این توفیق ضامن تداوم آن خواهد بود.

مهندس اوحدی در سخنانش حج را ضیافت عظیم الهی توصیف کرد و بیان داشت: این توفیق نصیب ما شده است که در این میهمانی، لباس خدمتگزاری به ضیوف الرحمان را بر تن کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهمیت عملیات حج اشاره کرد و ابراز کرد: تنها مجموعه‌ای در کشور که توفیق پیدا می کند هر سال دو بار خدمت مقام معظم رهبری برسد و خدمت ایشان گزارش دهد و از رهنمودهای ویژه رهبر معظم انقلاب بهره مند شود، مجموعه دست اندرکاران عملیات حج تمتع هستند که این نشان از اهمیت جایگاه حج و خدمت به حجاج دارد.

وی به دیدار با رهبرمعظم انقلاب بعد از عملیات حج امسال اشاره کرد و اظهار داشت: به رسم امانتداری در یکی از بندهای گزارشی که خدمت معظم له ارائه شد، از تلاش های خالصانه مجموعه فرودگاه‌ها، گذرنامه نیروی انتظامی و سپاه فرودگاه که موجب عزت زائران خانه خدا شد، نام برده شد.

 رئیس سازمان حج و زیارت در این خصوص اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران حج امسال فرمودند: وقتی حجاج به کشور باز می گردند، برای بنده و نظام به مثابه یک جشن بزرگ است و این نشان می دهد که معظم له با تمام وجود احساس شعف می کنند که زائران ایرانی در این میهمانی عظیم شرکت کرده اند و با ره توشه معنوی به کشور بازگشته اند.

مهندس اوحدی به برگزاری حج در زمان فتح مکه اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) در آن زمان فرمودند: خداوند رحمت کند آن فردی که عظمت و عزت حج و عمره را به مشرکان نشان می‌دهد و امروز این توفیق نصیب ما شده که این کلام پیامبر را لبیک بگوییم و کارآمدی نظام را در حج و عمره به نمایش بگذاریم.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی زائران اربعین امسال گفت: بیش از 26 دستگاه کشور با دلسوزی و عشق وارد میدان شده اند و نگاه ما این است که تمام تلاش خود را در این حوزه که دغدغه رهبر انقلاب است داشته باشیم.

وی به سفرش به مرز چزابه در ایام اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بازدید از مرز چزابه مشاهده کردیم که حتی زائرانی که برای اعزام به عتبات زمان زیادی را باید در مرزها معطل می ماندند، آب آشامیدنی نداشتند و مجبور بودند آب شور چزابه را میل کنند، حتی یک سرویس بهداشتی در آنجا برای زائران وجود نداشت ، امسال خوشبختانه برای رفاه زائران 130 چشمه سرویس بهداشتی در مرز چزابه ایجاد شده است.

** نهضت اهدای آب برای زائران اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی نهضت اهدای آب برای زائران اربعین  را اعلام کردیم، امروز بر اساس گزارش های رسیده 43 تریلر آب به سمت مرزهای کشور فرستاده شده و اخیراً استانداری مهران به ما اعلام کرده که دیگر برای ما آب ارسال نکنید.

وی در سخنانش بر رعایت آداب و اخلاق پذیرایی از ضیوف الرحمان تأکید کرد و گفت: اگر در مسیر خدمت گزاری به زائران مشکل و گره ای پیش بیاید، بواسطه نیت خیر شما عزیزان، خداوند خود در این میان گره گشایی خواهد کرد و مسیر را نشان خواهد داد.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین شهسواری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت و حسن سرخوش مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت مهندس اوحدی را در این مراسم همراهی کردند.

 

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.