معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه که در سال جاری روزانه 3هزار زائر حج تمتع توسط 9 تا 10 پرواز از شهر‌های مختلف کشور جابه‌جا می‌شود، گفت: ‌از این تعداد‌ 167 پرواز به مقصد جده و 45 پرواز به مقصد مدینه خواهد بود.

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام روزانه 3هزار زائرتوسط10پرواز داخلي به سرزمين وحي

اعزام روزانه 3هزار زائرتوسط10پرواز داخلي به سرزمين وحي

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه که در سال جاری روزانه 3هزار زائر حج تمتع توسط 9 تا 10 پرواز از شهر‌های مختلف کشور جابه‌جا می‌شود، گفت: ‌از این تعداد‌ 167 پرواز به مقصد جده و 45 پرواز به مقصد مدینه خواهد بود.

کاپیتان حمیدرضا پهلوانی‌ معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شروع رسمی پرواز حجاج به مقاصدمکه مکرمه و مدینه منوره در سال جاری، از تاریخ 4 مهرماه آغاز و در تاریخ 29مهرماه نیز آخرین پرواز رفت حج انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:البته پیش پروازها که به منظور استقرار و آمادگی گروه خدمه مربوطه انجام می‌شود،از تاریخ 30 شهریور آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه که در سال جاری روزانه 3هزار زائر حج تمتع توسط 9 تا 10پرواز از شهر‌های مختلف کشور جابه‌جا می‌شود، گفت: ‌از این تعداد‌ 167 پرواز به مقصد جده و 45 پرواز به مقصد مدینه خواهد بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به تاریخ برگشت حجاج اشاره کرد و گفت: ‌زمان بازگشت حجاج از مکه مکرمه و مدینه منوره به ایران، از روز 15 ذی‌الحجه برابر با 10 آبان‌ماه شروع می‌شودو تا پایان پنجم محرم برابر با 30 آبان‌ماه ادامه دارد.

وی تعداد ‌کل حجاج امسال را‌ 75هزار نفر اعلام کرد و افزود: امسال تمامی پروازهای حج تمتع توسط شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر از 16 فرودگاه کشور شامل مهرآباد، اصفهان،اردبیل، کرمانشاه، ساری، مشهد، بندرعباس، اهواز، یزد، ارومیه، گرگان، شیراز،کرمان، رشت، بوشهر و زاهدان انجام می‌شود.

‌پهلوانی خاطرنشان کرد: شرکت هواپیمایی ماهان روزانه 4 تا 5 پرواز به مقاصد مکه و مدینه ازشهرهای تهران، مشهد، اصفهان، گرگان، بندرعباس، ساری، رشت، ارومیه و زاهدان خواهدداشت و پروازهای شرکت هما روزانه 3 تا 4 پرواز از شهرهای تهران، اصفهان، کرمانشاه،اردبیل، تبریز، گرگان، شیراز، یزد، اهواز و بوشهر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توافق صورت گرفته شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و ماهانبه صورت مساوی جابه‌جایی مسافران حج تمتع امسال را برعهده خواهند داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت  های هواپیمایی ماهان و ایران ایر خواست در جهت خدمات رسانی به حجاج و به حداقل رساندن تاخیرات اهتمام لازم به عمل آورند و نسبت به معرفی نماینده مطلع و تام الاختیار به سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کنند.

‌پهلوانی افزود: بخشهای امنیتی و حفاظتی شامل سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه‌ها و پلیس اتباع خارجه ضمن رعایت اصولی امنیتی همکاری و هماهنگی لازم را در جهت تسهیل وتسریع امور انتقال جابه‌جایی زائران را در دستور کار قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز از ستاد کل نیروهای مسلح قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء نیزخواستار شد در خصوص ورود و خروج هواپیماهای زائران از مسیرهای هوایی و نقاط مشخصروی FIR اقدامات لازم را انجام دهند ضمن آنکه ازبخش عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور نیز خواست با قرار گاه مذکور هماهنگیلازم را به عمل آورند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هندلینگ با نفرات و تجهیزات لازم رادر طول ایام حج تمتع در آمادگی کامل قرار داشته باشند، همچنین گمرک، سوختگیریهواپیمایی هواشناسی ضمن برنامه ریزی اقدامات لازم به عمل آورند.
مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.