پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اولین همایش متمرکز عمره گزاران استان قزوین برگزار شد

اولین همایش متمرکز عمره گزاران استان قزوین برگزار شد

اولین همایش عمره مفرده سال 91-92 استان قزوین ، روز جمعه مورخ 91/11/6 برگزار شد.

 این همایش در ابتدا با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری مطرح استان آغاز و در ادامه با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز و بعد از لحظاتی با مداحی یکی از مداحان اهل بیت به مدح و تجلیل از مقام والای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم به مناسبت هفته وحدت ادامه یافت .

در ادامه  عبادی مدیر حج و زیارت استان قزوین مسائلی در مورد آغاز هفته وحدت و موارد مرتبط به سفر معنوی عمره بیان داشت و زائرین را متوجه نکات امنیتی در سفر و رعایت شئونات اخلاقی و رعایت قوانین کشور مقصد نمود.

عبادی مدیر حج و زیارت استان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و تاکید بر انسجام بین هموطنان و برادران اهل سنت در سفر معنوی عمره، از زائرین محترم خواستند که به عنوان نمادی از التزام به این مهم باشند و با رفتاری مبتنی بر فرامین الهی و دستورات پیامبر بزرگوار اسلام سبب عزتمندی و اقتدار بیشتر کشور جمهوری اسلامی باشند.

وی ضمن تبریک به مناسبت توفیق تشرف به بیت الله الحرام به زائرین حاضر برخی از مسائل ضروری سفر عمره مفرده را برشمرد و نسبت به حقوق زائرین و باید ها و نباید ها سفر، از جمله مطالعه بیشتر در خصوص این سفر معنوی در مدت باقیمانده شرکت در جلسات آموزشی استفاده از تذکرات مدیران راهنما و همکاری صمیمانه با روحانی کاروان و رعایت نکات امنیتی و حراستی تذکراتی را ارائه داد.

ممنوعیت های حمل مواد مخدر توسط برخی از زائرین و خطرات و مشکلات آن،برداشتن خاک از قبرستان بقیع، تلصیق و کندن نخ از پرده خانه خدا و بحث و جدل با عوامل سعودی را سبب ایجاد مشکل برای خود زائر و کاروان و درگیر نمودن مسئولین سازمان و سفارت جمهوری اسلامی در کشور عربستان نیز در سخنان آقای عبادی محور تذکرات به زائرین قرار گرفت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید رصا موسوی از روحانیون مجرب استان به انجام نمادین مناسک عمره پرداخت و بسیاری از احکامی که زائرین به آن نیاز داشتند را به صورت عملی به آنان گوشزد نمود.

در پایان عده ای زائرین که به انجام نمادین مناسک عمره اقدام کرده بودند، توسط مدیر حج و زیارت  استان هدایائی دریافت نمودند.


کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.