پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در دیدار وزیر حج عربستان با «علی جنتی» تاکید شد:

سهمیه ایران در حج تمتع افزایش یابد

سهمیه ایران در حج تمتع افزایش یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر حج و سرپرست وزارت اطلاع رسانی عربستان که روز پنجشنبه در تهران انجام شد، بر لزوم افزایش سهمیه ایران برای حج تمتع تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از ایرنا 'بندر بن محمد بن حمزه اسعد حجار' وزیر حج و سرپرست وزارت اطلاع رسانی عربستان سعودی که برای شرکت در دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تهران سفر کرده است، با 'علی جنتی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد.

دکتر جنتی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره این ملاقات گفت:'دو طرف بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند و وزیر حج عربستان از اتمام طرح توسعه بیت الله الحرام طی یک سال آینده خبر داد.'

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عربستان سالانه پذیرای میلیون ها زائر در ایام حج تمتع است، افزود:با تکمیل طرح توسعه، تعداد زائران هم در ایام حج تمتع و هم در طول سال افزایش خواهد یافت. ایران نیز بر لزوم افزایش تعداد حجاج ایرانی پس از اتمام این طرح و طرح توسعه حرم نبوی، تاکید کرد.

دیدار وزیر حج عربستان با دکتر جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با حضور مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و همچنین قائم مقام وزارت اطلاع رسانی عربستان صورت گرفت.

شایان ذکر حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و دکتر باقری معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز طی مراسم جداگانه ای که با حضور  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان برگزار شد، با وزیر حج عربستان دیدار کردند.

تهران روزهای دوشنبه تا پنج شنبه هفته جاری (10 تا 13 آذر ماه) میزبان دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو 'سازمان همکاری اسلامی' (Organisation of Islamic Cooperation) موسوم به OIC بود.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.