پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه متمرکز عتبات اردبیل

جلسه آموزشی ،توجیهی زائران عتبات عالیات گروههای اعزامی اربعین برگزار گردید.

جلسه آموزشی ،توجیهی زائران عتبات عالیات گروههای اعزامی اربعین برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان اردبیل جلسه متمرکز آموزشی،توجیهی گروههای اعزامی ویژه اربعین روز جمعه مورخ 14/9/93 از ساعت 7 با صبحانه از زائران پذیرائی شد .

چمن آرائی جانشین حج و زیارت استان ضمن بیان نکات لازم سفر در ایام اربعین ،از زائران خواست با توجه به ایام خاص اربعین و ازدحام جمعیت ،زائران با  همدلی و با درنظرگرفتن شرایط رفت و آمد نمایند . سپس در خصوص  بیمه ، عدم همراه داشتن وجوه نقد زیاد، مراقبت از وسایل و گوشی همراه خود ، بهمراه داشتن کارت شناسائی و عقد قرارداد زائر با کارگزار اشاره نمود تا نسبت به دستورالعمل و حقوق خود در طول سفر آگاهی داشته باشد .

در ادامه مسئول حراست حج و زیارت استان در مورد امنیت سفر با اذعان به اینکه در این ایام شلوغی و ازدحام جمعیت که از مرز شروع می شود و به شهرهای زیارتی منتهی می گردد گفت: زائران مراقب کوکان ، سالمندان و بانوان باشند. با توجه به بسته شدن مسیر تردد ماشینها احتمال پیاده روی تا هتل ها وجود داشته، احتمال تاخیر در صرف غذا و یا کم بودن اتاق در هتل قابل پیش بینی است. بنابراین صبر و حوصله و بردباری و حفظ آرامش از طرف زائران مورد انتظار است .

در ادامه جلسه حجت السلام والمسلمین بیدار در مورد مسائل معنوی و فضیلت سفر در ایام اربعین را برای زائران گفته و با عظمت بودن روزبروز امام حسین (ع) را اراده خداوند دانست  وی افزود : خداوند امامت را از نسل امام حسین قرارداد ، تربت امام حسین شفای دردها ست ، حرم سید الشهداء محل استجابت دعا می باشد .حجت السلام والمسلمین بیدار صفاتی از مومن را برشمرده و اعمال اماکن زیارتی را برای زائران توضیح دادند

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.