پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

خدمات رسانی 200 پزشک به زائران اربعین در مسیر پیاده روی زائران و بین الحرمین کربلا

خدمات رسانی 200 پزشک به زائران اربعین در مسیر پیاده روی زائران و بین الحرمین کربلا

مشاور رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در جلسه هماهنگی پزشکان اعزامی به اربعین گفت: امسال برای اولین بار 200 پزشک در مسیر پیاده روی زائران و همچنین بین الحرمین کربلای معلی به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از روابط عمومي مرکز پزشکي حج و زيارت جلسه هماهنگي پيش از اعزام تيم درماني ويژه اربعين ساعتي پيش در سالن اجتماعات جمعيت هلال احمر استان تهران برگزار گرديد.

براساس اين گزارش در ابتدای این جلسه دکتر طاهر درودي مشاور رييس مرکز پزشکي حج وزيارت جمعيت هلال احمر در خصوص چگونگي تشکيل اين تيم مقدماتي را براي حاضرين بيان کرد و گفت: جمعیت زیادی از زائران ایرانی در همایش اربعین حسینی(ع) حضور پیدا می کنند و جمعيت هلال احمر جمهوری اسلامی و مرکز پزشکي حج و زيارت متولي ارائه خدمات درماني به زائرين ایرانی این ایام در مرزهای کشور و در داخل خاک عراق است.

وي در بخشي از سخنان خود به روند انتخاب و گزينش اعضاي تيم درمانی ویژه اربعین اشاره کرد واظهار داشت : با توجه به حساسيت و وسعت خدمات ، امسال براي اولين بار تعداد کادر درماني را که در دو بخش چادرهاي بين راهي و چادرهاي اصلي بين الحرمين ارائه خدمات مي کنند به حدود دويست نفر افزایش دادیم.

وي همچنين در این باره تصريح کرد : با عنايت به توصيه و تاکيد رييس محترم مرکز پزشکی حج و زیارت ، بهترين و با تجربه ترين نيروهاي درماني را از چندين رشته تخصصي پزشکي به اين منظور از سراسر کشور انتخاب کرده ايم.

مشاور رييس مرکز پزشکي حج و زيارت در خصوص ترکيب و تقسيم نيروها در عراق نيز توضيح داد : تعداد هشت چادر بين راهي خواهيم داشت که در هر کدام ، پزشکان مرد و زن ، پرستاران مرد و زن و امدادگران مرد و زن خدمت رسانی خواهند کرد. همچنين در چادرهاي اصلي بين الحرمين علاوه بر اين نيروها از متخصصين طب اورژانس ، قلب و عروق ، زنان ، جراحي و ... نيز استفاده خواهد شد.

وي با اشاره به ارسال بيش از بيست تن دارو و تجهيزات به عراق گفت : خوشبختانه در اين خصوص مشکلي نداریم و در خصوص ارائه داروهاي لازم به زائرين محدوديتي نداريم.

قرار است کادر درمانی اربعین عصر امروز از طريق فرودگاه امام عازم عراق شوند.

 

 

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.