پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصیه های رئیس سازمان حج به زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع)

توصیه های رئیس سازمان حج به زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع)

رییس سازمان حج و زیارت به زائرانی که قصد عزیمت به عتبات عراق در ایام اربعین حسینی را دارند توصیه کرد، به علت تراکم جمعیت در مرز شلمچه از مرزهای مهران و چزابه برای ورود به عراق استفاده کنند.

«سعید اوحدی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تا کنون بیش از 750 هزار زائر ایرانی برای حضور در عتبات عالیات عراق در ایام اربعین حسینی از مرزهای زمینی و هوایی وارد این کشور شده اند.

وی گفت: از این تعداد، حدود 72 هزار نفر بصورت هوایی عازم عتبات عالیات عراق شدند.


رییس سازمان حج و زیارت گفت: پیش بینی می شود تعداد زائران ایرانی حاضر در عتبات عالیات عراق در ایام اربعین حسینی، از مرز 800 هزار نفر عبور کند.


اوحدی با اشاره به باز شدن مرز شلمچه از روز شنبه افزود: مرز شلمچه فعالیت خود را آغاز کرده اما به علت تراکم بالای جمعیت در این مرز، به زائران توصیه می شود برای ورود به عراق از مرزهای دیگر استفاده کنند.


رییس سازمان حج و زیارت همچنین به زائران ایرانی توصیه کرد
با توجه به محدودیت های اسکان به دلیل تراکم زیاد جمعیت در عتبات عراق، پتو، لباس گرم و کفش راحت به همراه داشته باشند و در صورت وجود مشکل نیز به چادرهای هلال احمر مراجعه کنند. چادرهای هلال احمر در مسیر نجف به کربلا هر پنج کیلومتر، نصب شده و آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

اوحدی همچنین به زائران توصیه کرد، تاریخ بازگشت از عتبات را مدیریت کنند و برای بازگشت از عتبات عجله نکنند، زیرا ستاد دائمی اربعین در مرزها خدمات مناسبی برای بازگشت زائران در نظر گرفته است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.