پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج :

تردد روان زائران در مرز شلمچه / مشتاقان زیارت اربعین بدون گذرنامه معتبر به مرزها نروند

تردد روان زائران در مرز شلمچه / مشتاقان زیارت اربعین بدون گذرنامه معتبر به مرزها نروند

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت که همراه با رئیس این سازمان برای بازدید از نقاط مرزی کشور، راهی خوزستان شده است، گفت: با تدابیر اندیشیده شده ، عبور زائران اربعین از مرز شلمچه به حالت عادی بازگشته و یکی از  مشکل مشاهده شده در مرزها حضور زائرانی است که بدون گذرنامه به مرز آمده اند که امکان اعزام آنان به عراق میسر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهسواری که هم اکنون در مرز چزابه حضور دارد، در گفتگوی تلفنی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت گفت: صبح امروز(دوشنبه) به همراه ریاست محترم سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولین استان خوزستان بازدیدی از مرز شلمچه داشتیم که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده، اعزام زائران از این مرز به حالت عادی بازگشته است.

وی افزود: در طول مسیر تا مرز شلمچه موکب هایی که توسط خیرین برپا شده و همچنین چادرهای هلال احمر، شهرداری و بخش های امدادی به زائران اربعین تا رسیدن به مرز شلمچه خدمات رسانی می کنند و کمبودی در ارائه خدمات در مسیر وجود ندارد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در بازدیدی که رئیس محترم سازمان حج و زیارت از مرز شلمچه داشتند که مسئولین منطقه ای نیز ما را همراهی کردند، خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده، شلوغی و تراکم جمعیت روزهای گذشته مشاهده نمی شود و اقدامات صورت گرفته توسط مسئولین در مرز شلمچه قابل تقدیر است.  

حجت الاسلام شهسواری که هم اکنون در مرز چزابه حضور داشت، خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز چزابه را مطلوب توصیف کرد و بیان کرد: انتقال زائران به مرز بخوبی صورت می گیرد و همچنین موکب های برپا شده در طول مسیر تا مرز چزابه با شور و اخلاص فراوان از زائران حسینی(ع) پذیرایی می کنند.

وی ادامه داد: از تشریفات گذرنامه در مرز چزابه بازدید کرده ایم، خدمات خوب و مطلوبی به زائران ارائه می شود و در خصوص اعزام زائران از این مرز دغدغه ای وجود ندارد و با تدابیر اندیشیده شده و تلاش های مسئولین، ازدحام روزهای گذشته را شاهد نیستیم.

آقای شهسواری بیان کرد: بعد از ظهر امروز پس از بازدید از بخش های مختلف مرز چزابه و دیدار و مذاکره با مسئولین استان در خصوص خدمات رسانی به زائران اربعین، راهی ایلام خواهیم شد و از مرز مهران بازدید به عمل خواهیم آورد و از نزدیک در جریان مسائل زائران اربعین در این مرز قرار خواهیم گرفت.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در خاتمه یکی از مشکلات زائران در مرزها را نداشتن گذرنامه معتبر برشمرد و گفت: برخی از زائران بدون داشتن گذرنامه معتبر به مرزها آمده اند که متاسفانه امکان اعزام آنان به عراق میسر نیست.

وی از مشتاقان زیارت اربعین خواست: بدون همراه داشتن گذرنامه معتبر به مرزهای کشور عزیمت نکنند.

شایان ذکر است: داشتن گذرنامه با حداقل 4 ماه اعتبار از زمان اعزام شرط لازم و ضروری برای اعزام زائران اربعین به عراق است.

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.