پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار عوامل ثابت اعزامی به عمره با مدیر حج و زیارت خراسان شمالی

دیدار عوامل ثابت اعزامی به عمره با مدیر حج و زیارت خراسان شمالی

یک گروه از عوامل ثابت هتل های عمره  93-94 که قرار است در ماه آینده برای ارائه خدمت به زائرین عمره عازم عربستان شود صبح روز دوشنه 93/09/17 با آقای شاد مدیر حج و زیارت خراسان شمالی دیدار نمودند .

            در این جلسه آقای شاد  ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین  گفت : اصلاح نیّت در راس انجام امور است و این اقدام در امور زیارتی می بایست با اخلاص و اعتقاد به خدمت همراه باشد . که هرگاه این اتفاق محقق شود سختی کارها آسان می شود و فرصت حضور در سرزمین وحی مجالی  مغتنم برای تهذیب نفس می گردد .

          وی افزود:   شکرگزاری هریک از  نعمت های الهی ملزوماتی دارد  و مراقبت مداوم می طلبد . بنابراین از آنجایی که شما در مسیری وارد شده اید که بر پایه و اساس اعتقادات اسلامی استوار می باشد لازم است  همواره در انجام به موقع و صحیح فرائض دینی و رعایت اخلاق اسلامی و عمل مطابق با رفتار پسندیده ی اسلامی کوشا باشید . از مرحمتی که از سوی خداوند متعال شامل حالتان گردیده و اجازه حضور در کنار حرم شریف دردانه هستی حضرت رسول اکرم (ص)  را یافته اید بهره برده و عبد پروردگار  بودن را تمرین کنید زیرا که جایگاه  بندگی به حدی رفیع است که در ذکراذان  شهادت به بندگی و رسول الله بودن حضرت محمّد (ص) می دهیم . از خالق یکتا استدعا دارم که تمام اعضاء و جوارح ما و همچنین گفتارورفتارمارادرمسیراین بندگی خودش تاآنجا که مورد رضایتش واقع شود  قرار دهد .

          مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با تأکید بر اینکه انجام خدمت به زائرین در هر زمان و هرمکان  که میسر گردد  عبادت است گفت: می بایست  خود را برای انجام خدمت همانگونه که برای عبادت مهیا می سازیم  با وضو آماده  نماییم .  بهترین خدمات را به زائرین ارائه دهیم .آگاهی یافتن  از شرایط و امکانات سفر حق زائرین است  و  اطلاع رسانی  ضرورتی انکار ناپذیر می باشد . بنابراین سخنان زائرین را به خوبی و با دقّت و حوصله بشنوید . مسئولانه پاسخ گو باشید و اگر نظر و انتقادی دارند آن را اخذ کنید و مستند به مسئولین اجرایی ستاد ها و حج و زیارت استان منعکس نمایید.  مجموعه خادمین زائرین هم همکاران ما و شما در ستاد های عربستان وهم مسئولین سازمان حج و زیارت در کل کشور از پیشنهادات و انتقادات استقبال می کنند و آن را برای پیشرفت و اصلاح امور لازم و ضروری می دانند . امکانات و اموالی که در طول سفر در اختیار شما قرار می گیرد متعلق به هرکس که باشد به نحو صحیح مورد استفاده  قرار دهید  واز اسراف که عملی ناپسند از نگاه دین و اخلاق می باشد پرهیز نمایید .  امّا باید مراقب بود حق زائر را به  بهترین شکل ممکن اداء کنیم  بنابراین با مدیریّت مطلوب تلاش و سعی نمایید نیازهای واقعی زائرین را تا آنجا که مقدورو میسراست برطرف کنید .

آقای شاد ادامه داد: اصول برادری  ، همکاری  و هماهنگی با یکدیگر را همیشه مدّ نظر قراردهید . از برنامه ریزی و تنظیم کارها غافل نشوید و تدبیری اتخاذ فرمایید تا در همه ساعات نسبت به همه اماکن عمومی هتل اشراف کامل و جامع داشته باشید . ممکن است در مقاطعی نواقص و کمبود های  هم  در بعضی امور با توجه به شرایط خاص سفر پیش بیاید این موارد را با تلاش مضاعف تا جایی که امکان دارد برطرف نمایید    در جلساتی که برنامه ریزی کرده اید قبل از سفردر فرصت باقیمانده برگزار نمایید دستور العمل های مختلف بهداشتی ، خدماتی ، امنیت سفر و غیره را جزء به جزء مرور کنید و فرصتی را هم برای تمرین مکالمه و آموختن  زبان عربی اختصاص دهید .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: عملکرد خادمین در سال جاری نیز همچون گذشته باعث شرافت بخشیدن به نام استان  خراسان شمالی در عرصه خدمت به زائرین بیت الله الحرام  باشد . و تعهد و تلاشی که در این سفر به کار می بندید موجب افزایش فرصت خدمت برای دیگر خادمین استان  گردد .

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.