پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر حج و زیارت هرمزگان خبر داد

افزایش 25 درصدی سهمیه حج عمره هرمزگان

مدیر حج و زیارت استان هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته از استان هرمزگان 34 کاروان در قالب 17پرواز به سرزمین وحی اعزام شد، گفت: امسال ظرفیت اعزامی دراین استان 25 درصد افزایش داشته است.
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت هرمزگان، امان الله ماندگاری در نخستین همایش مدیران و معاونان مرحله اول عمره 93-94 هرمزگان که عصر امروز در حج وزیارت استان برگزار شد، اظهار کرد: ثبت نام از متقاضیان دارای اولویت تشرف در گروه‌های مرحله اول حج عمره امسال بر اساس اطلاعیه‌هایی اعلامی از سوی دفاتر حج و زیارت استان عمدتا انجام شده است.

وي درباره اعلام اولويت‌هاي عمره بيان كرد: تا اولویت 350 بر اساس فراخوانی که اعلام شد در استان ثبت نام بعمل آمد و بعد ازاولویت 350 تا 460 نیز تکمیل ظرفیت پروازها را اعلام کردیم که با توجه به اینکه برخی ظرفیت پروازها تکمیل شده بود مجبور شدیم افزایش دهیم اما این اولویت ها صرفا تکمیل ظرفیت هستند.

مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: در مرحله اول عملیات عمره حدود 3 هزار و 300 زائر از هرمزگان طی 11 پرواز در قالب 22 کاروان به حج عمره مشرف می شوند.

ماندگاری با تأکید بر افزایش 25 درصدی سهمیه هرمزگان در سال جاری تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته از استان هرمزگان 34 کاروان اعزام شده امسال ظرفیت اعزامی 25 درصد و به تعداد 6هزار و 500 نفر در قالب 43 کاروان به سهمیه استان هرمزگان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه عوامل اجرایی مرحله اول عمره تعداد 66 نفر شامل مدیر، معاون و روحانی کاروان است، خاطرنشان کرد: اعزام مرحله دوم نیز از 25 اسفندماه آغاز و تا 27 خردادماه 94 ادامه دارد.

مدیر حج و زیارت هرمزگان با تاکید بر شرکت عمره گذاران در 3جلسه قبل از اعزام بیان کرد: با توجه به اینکه زائرین در این جلسات با همه مسائل مربوط به این سفر معنوی از طریق عوامل اجرایی توجیح می شوند لذا حضور آنها الزامی است.

وی مدت عمره را 10 روز عنوان کرد و افزود: نخستین گروه حجاج هرمزگانی از 20 آذر ماه جاری از ایستگاه پروازی بندرعباس به مدینه منوره اعزام می‌شوند.
در این همایش مسئول دفتر بعثه در امور حج وزيارت هرمزگان، سخنانی پيرامون فعاليت‌هاي بعثه مقام معظم رهبري در ساماندهي و تسهيل اعزام عمره گذاران عنوان کرد و با بيان مسائل جاري عمره از مدیران خواست تا با برخوردي اسلامي نسبت به حفظ شئونات و پرهيز از بيان مسائل اختلافي به وحدت اسلامي كمك نمايند.
وي در خصوص برنامه‌هاي همایش آموزشي متمرکز زائران بيان كرد: قبل از اعزام عمره، همایش آموزشی متمرکز ویژه زائران که متولی آن بعثه مقام معظم رهبری است با همکاری شما مدیران عزیز برگزار می شود.
فرمانده پلیس فرودگاه استان نیز به مدیران تاکید کرد که به زائران توصیه نمایند از همراه بردن هرگونه مواد مخدر و داروهای غیر مجاز خودداری نمایند زیرا چنانچه از زائرین مواد کشف گردد ازسفر عمره محروم و از تشرف مطابق دستورالعملها جلوگیری بعمل می آید.
سرهنگ دولت یاری هدف پلیس جلب رضایت زائرین دانست و افزود: رفتار، کردار و گفتار خوب سرلوحه پلیس در برخورد با زائرین است. وی تاکید کرد زائرین 4ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند و با کارت شناسایی ویژه کاروان وارد سالن شوند.
در ادامه معاون مدیر و مسئول حراست حج و زیارت استان با اشاره به مسائل و نکات امنیتی در زمان سفر های زیارتی، به داشتن شناخت زمان و موقعیت و جلوگیری از به وجود آمدن انحراف، نحوه نگهداری از اطلاعات با توجه به شیوه های جدید سرقت اطلاعات تاکید کرد.
علی دهقانی افزود: مدیریت کاوران های حج نوعی مدیریت بحران است زیرا این مدیریت در جایی اعمال می شود که هیچ چیز در اختیار مدیر کاروان نبوده و کنترلی بر روی شرایط ندارد و به نوعی مدیریت معکوس نیز می باشد چرا که افراد تحت مدیریت وی تحت اختیار او نیست و این مدیر است که تحت امر زائرین می باشد.
حجت الاسلام تقوی یکی از روحانیون کاروان نیز با بیان شاخه های مختلف اخلاق و روابط اجتماعی و کیفیت روابط انسانی با جامعه و تعامل با دیگران که با بحث مدیریت کاروان ارتباط مستقیم دارد مسائلی را مطرح نمود.
وی افزود: قدر خودتان را بدانید که عازم چه سفری بوده و عهده دار چه مسئولیتی هستید لذا از لحظه لحظه آن برای خدمت به زائرین غافل نشوید و به نحوی برنامه ریزی کنید تا خود و زائرین از فیوضات معنوی این سفر بهره مند شده و دست پر برگردید.
و در نهایت ایوب دبیری نژاد بعنوان نماینده مدیران عمره مسائلی در خصوص کاروان های عمره و وظایف مدیران در خصوص تعامل با زائر و برگزاری کلاس ها را برای مدیران عنوان کرد.

انتهای پیام/

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.