پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حج و زیارت گلستان و ایجاد وحدت شیعه و سنی در استان

 حج و زیارت گلستان و ایجاد وحدت شیعه و سنی در استان

'مهدی شیخی' مدیر حج و زیارت استان گلستان در استانه هفته وحدت شیعه و سنی به «حج نیوز» گفت: در پی ایجاد نشاط و همدلی در روحیه کارگزاران شیعه و سنی استان برنامه ای تدارک دیده شد که هر سه هفته یکبار منتخبی از کارگزاران استان اعم از مدیران دفاتر و کاروانها و سایر عوامل یک برنامه کوهپیمایی داشته باشند. سومین کوهپیمایی را در سه چهار روز گذشته انجام شد و در آینده هم قرار است به مناسبت دهه مبارک فجر در شرق استان این برنامه آغاز شود و هر یکماه یکبار ادامه داشته باشد که این کار باعث ایجاد الفت و همدلی بین نیروهای استان می شود.

شیخی در این خصوص افزود: ظرافتی که در این کار وجود دارد این است که برادران اهل سنت و برادران شیعه در کنار هم قرار می گیرند تا جایی که ما دربعضی از دفاترمان ترکیب شیعه و سنی را داریم و اینها در کنار هم کار می کنند. درگلستان 6 دفتر زیارتی داریم که اعضای هیئت مدیره آنها برادران شیعه و سنی هستند که باهم اندیشی و تقریب در کنار هم کار می کنند.

وی همچنین ادامه داد: 65 مدیر اهل سنت با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و بالاتر دوره های عتبات را در استان دیده اند. بعضی از آنها به عتبات رفته و بازگشته اند و بعضی در شرف اعزام هستند و تعداد برادران وخواهران اهل سنت مشتاق زیارت عتبات عالیات در استان همچنان رو به افزایش است.

مدیر حج و زیارت گلستان در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص خدمات رسانی به زائران امام رضا(ع) اعلام کرد: چهار سالی است که توفیق خدمات رسانی به زائران حرم امام رضا(ع)در مسیر عبورشان را داریم. در مسیر رفت زائران، در گرگان به عنوان ورودی و درگنبد به عنوان خروجی و بالعکس از 28 اسفند تا 14 اسفند زائران رضوی مورد استقبال قرار می گیرند. وی در ادامه افزود: مسابقه ای با عنوان «آشنای غریب» به صورت پیامکی و اینترنتی برگزار کرده ایم تا زائران در آن شرکت کنند. در سال اول برگزاری چهار نفر از برندگان مسابقه زائران کردستان بودند که از مسیر استان گلستان به مشهد مقدس می رفتند. همچنین در شهر گنبد این پذیرایی از زائران توسط برادران اهل سنت انجام می گیرد که چادری در آنجا نصب می کنند، آرم سازمان را بالای آن می زنند، از زائران پذیرایی میکنند و مسابقات اینترنتی و پیامکی برگزار می کنند.

'شیخی' همچنین با اشاره به همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: چهار سال قبل تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شد تا در پی آن هزار یتیم را تحت پوشش قرار گیرند. با همیاری و همفکری که  با برادران کمیته  امداد داشتیم آلبومهایی را به تناسب شهر،روستا، جنسیت و مذهب چینش شد و امروز خرسندیم که اعلام کنیم 4500 یتیم شیعه وسنی را تحت پوشش قرار گرفته اند. یک مدیر اهل سنت 100 یتیم  و یک کارگزار شیعه هم 60 یتیم را تحت پوشش قرار داده است.

در انتها ‘شیخی’ به عملکرد اجرائی حج و زیارت گلستان اشاره و اعلام کرد: 32 دفترفعال زیارتی در استان وجود دارد .3هزار کارگزار هم با تحصیلات و توانایی بالا که قبلاً با در بسته مواجه بودند، با تمهیدات و آموزشهای صورت گرفته،  بکار گرفته شده اند و در حوزه آموزش هم به شدت دقیق، کاملاً دانشگاهی و بدون گذشت عمل می شود

 

 

 

 

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.