پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تقدیر از خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز مهران

تقدیر از خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز مهران

رئیس سازمان حج و زیارت در بازدید از مرز مهران، ضمن تقدیر از تلاش های مردمی و دستگاه های کشور و استانی در خدمات رسانی به زائران اربعین، از برنامه ریزی برای بازگشت زائران اربعین به کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت،  ‘سعید اوحدی’ روز گذشته (دوشنبه) در سفر به استان ایلام که بمنظور بازدید از مرز مهران و نحوه خدمات‌رسانی به زائران اربعین در این مرز انجام شد، در جلسه قرارگاه پشتیبانی مرز مهران گفت: حماسه حضور زائران در همایش اربعین حسینی (ع) علاوه بر عظمت معنوی که به همراه دارد، قطعاً حامل پیام سیاسی مهمی در شرایط امروز منطقه خواهد بود و این موج خروشان و جوشان خدمت رسانی به زائران اربعین به برکت خون شهدا در کشور پدید آمده است.

وی افزود: امروز در مهران سرزمینی که وجب به وجب آن با خون شهدا متبرک شده است، حماسه خدمت رسانی به زائران اباعبداللهالحسین(ع) در ایام اربعین رقم خورده است که این تلاش های انجام گرفته، قابل تقدیر است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه خدمت رسانی به خیل عظیم زائران اربعین حسینی(ع) در توان یک ارگان و دستگاه نیست ، ادامه داد: خدمات رسانی به زائران اربعین عزم ملی را می طلبید که امیدواریم با تلاش های صورت گرفته در این راستا، فرهنگ عاشورایی و فرهنگ اربعین در تاروپود همه آحاد مردم رسوخ کند.

مهندس اوحدی در سخنانش گفت: در بازدید از مرز مهران مشاهده کردیم شهرداری منطقه 5 تهران با همکاری شهرداری ایلام و مهران خدمات مطلوبی به زائران اربعین ارائه می دهد.

رئیس سازمان حج از برنامه ریزی برای بازگشت زائران اربعین به کشور خبر داد و گفت: انشاءالله موکب های برپا شده درنقاط مرزی حداقل تا 5 روز بعد از اربعین برپا باشد و از زائرانی که به کشور بازمی گردند، پذیرایی کنند.

وی در سخنانش ضمن تقدیر از تلاش های خالصانه و صادقانه مردم ولایتمدار و غیور استان ایلام در خدمات رسانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی(ع) از تلاش های همه دستگاه های خدمتگزار به زائران از جمله هلال احمر، استانداری ایلام، فرمانداری مهران، صداو سیما، سپاه ،نیروی انتظامی، مرزبانی، وزارت خارجه و .... و  همه دستگاه های اجرایی استان ایلام تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده محترم ولی فقیه در استان ایلام در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از تلاش های مردم استان ایلام و کلیه دستگاه ها در خلق حماسه تاریخی و تاریخ ساز خدمات رسانی به زوار اربعین گفت: همه با آنچه در توان داشتند به میدان آمدند تا این حماسه بزرگ را خلق کنند و این را برای خود یک فرصت تلقی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان کرد: قطعاً حضور میلیونی زائران در همایش اربعین پیام کوبنده ای برای گروه های تکفیری و داعش خواهد داشت و آنان را به وحشت انداخته و سرکوب آنان را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی در سخنانش با بیان اینکه حماسه حضور زائران در مراسم اربعین هر سال تکرار خواهد شد، بر ضرورت تقویت و توسعه زیرساخت های خدماتی در مرز مهران تأکید کرد.

استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: تردد زائرین عتبات عالیات و برنامه ریزی به منظور بازگشت زائرین از مرز بین المللی مهران به نحور مطلوب باید تسهیل شود.

وی افزود: مرز مهران امروز در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به یکی از بهترین و امن ترین مرزهای کشور تبدیل شده است و افتخار ما این است که در این برهه از زمان بعنوان خادمین ابا عبدالله(ع) و زائرین ایشان خدمات‌دهی کنیم.

محمدرضا مروارید به تردد بیش از 342 هزار نفر از عاشقان حسینی از مرز مهران تاکنون اشاره و با تقدیر از تلاش تمام کسانی که در راستای خدمات به زائرین قدم برداشته اند، اظهار داشت: ارائه برنامه و راهکار مناسب با توجه به اینکه این نهضت تازه شروع شده و در آینده با اقتدار و صلابت بیشتری برگزار خواهد شد، درراستای هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار کردن آن و نیز ارائه خدمات بهتر به زائرین توسط ارگانها باید به نحو احسن صورت گیرد.

استاندار ایلام تأکید کرد: در پایانه مرزی باید گیت های ثبت ورود و خروج زائرین را اضافه کنیم و در صورت امکان آنها به تعدادی برسانیم که ورود و خروج زائران به راحتی در مرز صورت گیرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.