پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اطلاعیه شماره 5 ستاد مرکزی اربعین:

زائران اربعین بدون گذرنامه به مرز نیایند / زائران برای عزیمت به عراق از مرز شلمچه و چزابه تردد نمایند

زائران اربعین بدون گذرنامه به مرز نیایند / زائران برای عزیمت به عراق از مرز شلمچه و چزابه تردد نمایند

ستاد مرکزی اربعین در پنجمین اطلاعیه خود ضمن درخواست مجدد از زائران بدون گذرنامه مبنی بر عدم مراجعه به مرزها، از مشتاقان زیارت اربعین که به تازگی تصمیم به عزیمت به عتبات گرفته اند، خواست ترجیحاً از مرز شلمچه و چزابه به عراق عزیمت نمایند.

در متن این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع کلیه مشتاقان زیارت اربعین می رساند، علی رغم تأکیدات فراوان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مرزبانی کشور مبنی بر عدم امکان عبور از مرزها بدون داشتن گذرنامه معتبر، متأسفانه طی دو روز گذشته شاهد بوده ایم که تعدادی از زائران عزیز، تنها با همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین به مرزهای کشور عزیمت کرده اند و از آنجایی که عبور از گذرگاه های مرزی تنها با همراه داشتن گذرنامه معتبر امکان پذیر است، حضور زائران بدون گذرنامه در مرز موجب اختلال در روند اعزام دیگر زائران شده است.

لذا بدین وسیله مجدداً از مشتاقان زیارت اربعین درخواست می گردد، بمنظور احترام به حقوق زائران، در صورت نداشتن گذرنامه معتبر، از عزیمت به مرزهای کشور جداً خودداری نمایند.

ضمناً به کلیه مشتاقان زیارت اربعین که هم اینک تصمیم به اعزام به عتبات گرفته اند، توصیه می شود، با توجه به ترافیک سنگین در مرز مهران و روان بودن عبور زائران از گذرگاه های شلمچه و چزابه ، از این دو گذرگاه عازم عراق شوند.

در پایان مجدداً از همکاری خوب مردم عزیز با عوامل اجرایی مستقر در مرزها کمال تشکر را داریم.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.