پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برنامه ریزی برای بازگشت زائران اربعین به کشور

برنامه ریزی برای بازگشت زائران اربعین به کشور

نماينده سازمان حج و زيارت در عراق با بيان اينكه ساماندهي اسكان، تغذيه و حمل و نقل هزاران زائر ايراني در ايام اربعين با جديت دنبال مي شود، گفت: سازمان حج و زيارت تمام امكانات خود را در اين زمينه بسيج كرده است و هم اينك ۲۵۰۰ اتوبوس براي بازگشت زائران در نظر گرفته ايم و قرار است ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس نيز از ايران به سمت كربلا و نجف حركت كند تا امر بازگشت زائران به خوبي انجام شود.

 به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، ساماندهي و اسكان هزاران زائر ايراني كه خود را با پاي پياده براي درك زيارتي اربعين امام حسين (ع) به كربلاي معلي رسانده اند، امر بسيار دشوار و مشكلي است، اما سازمان حج و زيارت تمام امكانات خود را در اين زمينه بسيج كرده است.

مصطفي قاسمي، نماينده سازمان حج و زيارت در عراق با بيان اينكه سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران بيش از ۱۲ هزار نفر از زائران كشورمان را ساماندهي مي‌كند و براي اين امر نيز هزار نيروي فعال انتخاب و مشغول به فعاليت هستند، گفت: در صورت توان و وجود امكانات بيشتر، خدماتمان را به ديگر زائران عزيز كشورمان گسترش مي‌دهيم.

وي افزود: امكانات سازمان حج و زيارت مانند اسكان، حمل و نقل، تغذيه و بهداشت چه در مرزها و چه در مسيرهاي پياده روي از جمله مسير نجف تا كربلا آماده ارائه خدمات به زائران است و در كربلا نيز مكان هايي را براي اسكان زائران مشخص كرده ايم.

نماينده سازمان حج و زيارت در عراق با بيان اينكه در حال حاضر در هر نوبت تعداد ۷ هزار وعده غذا پخت و بين زائران توزيع مي‌شود، اظهار داشت: براي اين امر آشپزخانه‌هاي متعددي همچون آشپزخانه ابوتراب و هتل جوهره در حال پخت غذا هستند كه با توجه به تراكم جمعيت، پخت غذاها نيز افزايش مي‌يابد.

وي در پاسخ به اين سؤال خبرنگار ما مبني بر امكان ساماندهي بازگشت زائران ايراني به كشور با اين تعداد كه در نوع خود بي سابقه است، گفت: تعداد ۲۵۰۰ اتوبوس براي بازگشت زائران در نظر گرفته ايم و قرار است تعداد ۱۵۰۰ اتوبوس نيز از ايران به سمت كربلا و نجف حركت كند تا امر بازگشت زائران به خوبي انجام شود.

قاسمي همچنين با بيان اينكه حضور بي سابقه زائران در كربلاي معلي از يك طرف و تغييرات آب و هوايي امكان شيوع بيماري را در بين زائران بيشتر كرده است، خاطرنشان كرد: مركز پزشكي هلال احمر سازمان، خدمات خود را گسترش داده و در شمال، جنوب، غرب و شرق كربلا درمانگاه ثابت و سيار دائر كرده است.

تراكم و فشردگي زائران در كربلاي معلي به حدي است كه حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت نيز از زائران ايراني مي‌خواهد تا پس از زيارت قبر مطهر امام حسين (ع)، به تدريج از كربلا خارج شوند تا امكان بهره‌گيري معنوي براي ميليونها عاشق زائر ديگر نيز فراهم شود.

وي مي‌افزايد: هرچند سازمان حج و زيارت با هماهنگي تمامي نهادها و ارگانها پيش‌بيني انتقال زائران از مرزها به درون كشور را انجام داده است، اما لازم است زائران صبوري به خرج داده و خدمتگزاران را ياري دهند تا مردم به سهولت از مرزها تخليه شده و راهي شهرها و مناطق خود شوند.

رييس سازمان حج وزيارت نيز از حضور بي‌سابقه زائران اربعين حسيني در راهپميايي بزرگ امسال خبر داده و اعلام كرده است كه تاكنون بيش از يك ميليون و۲۰۰ هزار نفر از زائران ايراني به سوي عراق سفر كرده‌اند و اين در حالي است كه آمار زائران ايراني بيش از اين تعداد پيش بيني مي‌شود.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.