پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سازمان حج و زیارت: زائران اربعین برای بازگشت عجله نکنند

سازمان حج و زیارت: زائران اربعین برای بازگشت عجله نکنند
رییس سازمان حج و زیارت از زائران اربعین حسینی خواست برای بازگشت عجله نکرده و زمان برگشت را تنها به روز اربعین موکول نکنند.

'سعید اوحدی' با اعلام این خبر افزود: مهر ورودی عراق در گذرنامه ها به این منزله است که زائران می توانند تا پایان صفر در این کشور اقامت داشته باشند.

وی اضافه کرد: بسیاری از زائران می خواهند در مدت چهار تا پنج روز به کشور باز گردند و بر این اساس باید تمهیدات خاصی برای بازگشت آنان فراهم شود.

اوحدی افزود: نیروی انتظامی باجه های ورودی گذرنامه را در مرزها برای بازگشت زائران حداقل سه برابر افزایش خواهد داد تا زائران به آسانی و با آسودگی خیال به کشور بازگردند.

وی گفت: امیدواریم زائران با صبوری و مدیریت سفر، بازگشت شان را در مدت پنج روز برنامه ریزی کنند تا امکانات بازگشت زائران را فراهم کنیم.

*** پیش بینی بیش از 4 هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران

وی گفت: بیش از چهار هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران در مرزها فراهم خواهد شد.

اوحدی با بیان اینکه امکانات اقامت و اسکان موقت زائران نیز در مرزها فراهم شده تاکید کرد: در مرز شلمچه برای 35 تا 40 هزار نفر، مرز چزابه برای حدود 20 هزار نفر و در مرز مهران برای حدود 40 هزار نفر امکان اسکان موقت فراهم شده است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: هم اکنون حدود 25 هزار خودرو در شهر مهران پارک شده است که وزارت نفت تأمین سوخت برای این خودروها را بر عهده دارد.

اوحدی اضافه کرد: اقدامات و خدمات خوبی با تلاش نهادهای مختلف در حال انجام است تا بازگشت راحت و توأم با آرامش برای زائران فراهم شود.

*** خروج یک میلیون و 300 هزار زائر برای اربعین

اوحدی افزود: براساس آخرین گزارش نیروی انتظامی، تاکنون حدود یک میلیون و 300 هزار نفر از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران به قصد زیارت اربعین خارج شده اند.

وی یادآور شد: باید از فردا به مدت دو روز تمهیدات بازگشت زائران را فراهم کنیم.

اوحدی اظهار کرد: همچنین تاکنون حدود 100 هزار نفر نیز از مرزهای هوایی به مقصد بغداد و نجف رفته اند.

وی گفت: ارائه خدمت به این تعداد زائر کار بزرگی است و 26 دستگاه و سازمان کار خدمت رسانی به زائران اربعین را بر عهده دارند.

اوحدی افزود: طرف عراقی به علت امکانات محدود برای پذیرایی از این تعداد زائر آمادگی نداشت.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: از زائرانی که در مسیر مهران هستند خواهش می کنیم، بازگردند و اجازه دهند که تمهیدات برای بازگشت زائران فراهم شود.

اوحدی افزود: امروز عده زیادی از زائران که از مرز مهران عبور کرده اند، به علت ترافیک سنگین در آن سوی مرز، نتوانستند عبور کنند و به مرزهای کشور بازگشتند.

وی گفت: بر اساس آخرین اخبار جمعیت راهپیمایی در بین نجف و کربلا به خارج از نجف سرازیر شده است.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.