پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مداوای روزانه 20 هزار نفر از زائران اربعین در کربلا

 مداوای روزانه 20 هزار نفر از زائران اربعین در کربلا

اینجا کربلا است که همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی سیل خروشان مردم مومن و عزادار ایرانی برای حضور در این مراسم باشکوه و در بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) گرد هم آمده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت از ایرنا ، مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) که از حدود یک هفته پیش با پای پیاده راهی کربلا شده اند، امروز دیگر به این مکان مذهبی و زیارتی رسیده اند و در حالی که راه طولانی مرزهای ایران تا کربلا خسته شان نکرده با اشتیاق بیشتری این مسافت را برای مشاهده و زیارت بارگاه ملکوتی سرور شهیدان حسین(ع)طی می کنند.

از مرز مهران تا نجف 120 کیلومتر و تا کربلا 150 کیلومتر فاصله است که نزدیکی و امن بودن آن باعث اشتیاق عاشقان برای تردد به عتبات عالیات شده است.

امروز کربلا حال و هوای عاشورایی گرفته و خیل مشتاقان سیدالشهدا (ع) به گونه ای است که با وجود مشقت ها و سختی های فراوان، اما این مسیر طولانی را پیمودند و امروز به جمع عزاداران و سوگواران در کربلای معلی پیوستند.

جمعیت به حدی زیاد است که امدادرسانی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هر روز سخت تر می شود به گونه ای که این تلاشگران و عاشقان امام حسین (ع) به صورت شبانه روزی به زائران خدمات رسانی می کنند.

امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران از حدود یک هفته پیش در نقاط مختلف کشور عراق مستقر شده اند و ارائه خدمات رسانی درمانی و امدادی به همه ملیت ها را به عهده دارند.

آنان نیز خستگی ناپذیرند و به عشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به یاری عاشقان حسینی می شتابند تا آنان دردی جز زیارت امام حسین (ع) نداشته باشند.

اکنون بیشترین مشکل زائران حسینی (ع)، گرفتگی، کوفتگی عضلات، سرماخوردگی و مشکلات گوارشی است که در این زمینه مرکز پزشکی حج و زیارت کشور و امدادگران جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی به آنها خدمات رسانی می کنند.

شاید نتوان با زبان قاصری که مشتاقان امام حسین (ع) دارند، زحمات امدادگران را جبران کرد اما همان جمله ساده و بی ریای زائران، که می گویند «اجرتان با حسین» برایشان کافی باشد تا خستگی شبانه روزی از تنشان خارج شود.

لحظه به لحظه با نزدیک شدن به اربعین حسینی (ع) ازدحام جمعیت اطراف حرم اباعبدالله الحسین (ع) زیادتر می شود و عزاداران و سوگواران حسینی با اشتیاق بیشتری به حرم سیدالشهدا (ع) نزدیک می شوند.

نیروهای خدماتی که از تهران برای نظافت شهر کربلا اعزام شده اند نیز به نحو مطلوبی نظافت کربلا را برعهده دارند.

معاون آموزشی و پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: هرچه به روز اربعین حسینی (ع) نزدیک تر می شویم ارائه خدمات به مشتاقان اباعبدالله الحسین نیز بیشتر می شود به طوری که به طور متوسط روزانه 20 هزار زائر از ملیت های مختلف در درمانگاه های ایجاد شده مداوا می شوند.

دکتر امین رضا طباطبایی افزود: این تعداد مراجعه کننده در سه پایگاه ثابت و 6 پایگاه موقت دائر شده در شهرهای نجف، کربلا و بین راهی توسط 210 نفر تیم پزشکی و امدادی مداوای سرپایی می شوند.

وی افزود: عمده مشکلات زائران مراجعه کننده تاول پا، کوفتگی عضلات، علائم سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و مشکلات گوارشی است.

معاون آموزشی و پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: برخی از مشکلات زائران مربوط به کهولت سن است و افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت هستند، لازم است داروهای خود را همراه داشته باشند و مرتب استفاده کنند.

وی تاکید کرد: زائران با استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست ها و رعایت بهداشت فردی از مبتلا شدن به بیماری های گوارشی جلوگیری کنند.

وی در خصوص همکاری طرف عراقی در خدمت رسانی به زوار نیز گفت: عتبه امام حسین(ع) و جمعیت هلال احمر عراق در خصوص مکان یابی و انتقال دارو به ما کمک می کنند، هرچند تمام داروهای مورد نیاز ما از ایران تهیه می شود.

طباطبایی با اشاره به حجم بالای مراجعه به پایگاه های درمانی، افزود: بستری های موقت در چادرهای تعبیه شده انجام می شود و خدماتی همچون سرم گرافی، پانسمان و رفع کوفتگی عضلات در آنها صورت می گیرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.