پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

بازگشت ۳۰۰ هزار نفر از راهپیمایان حسینی به کشور

بازگشت ۳۰۰ هزار نفر از راهپیمایان حسینی به کشور
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مرزها برای بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور آماده شده است، گفت: تا این لحظه ۳۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند و مرزهای شلمچه و چزابه از ترافیک روان‌تری نسبت به مرز مهران برخوردارند.


سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، گفت: لحظاتی پیش جلسه شورای امنیت ملی در وزارت کشور در راستای هماهنگی برگشت زائران اربعین حسینی تشکیل شد و بر تأمین خودرو در مرزها، به کارگیری ظرفیت شهرداری‌ها و معاونت عمرانی وزارت کشور و همکاری پلیس راهور تاکید شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد، افرادی که در سفر گذرنامه‌های خود را گم کرده‌اند و یا به هر دلیل فاقد گذرنامه هستند، برای آنها امکاناتی در مرز چزابه در نظر گرفته شود و با نیروی انتظامی و ثبت احوال نیز هماهنگی‌ها صورت گرفت تا این زائران پس از شناسایی هویت وارد کشور شوند.

وی ادامه داد: در قرارگاه مرز شلمچه و چزابه و مهران هماهنگی‌ها انجام شده است که نقطه ایستایی وجود نداشته باشد و زائران را بتوانیم از نقطه صفر مرزی به شهرهای مهران، بستان و خرمشهر منتقل کنیم تا گره ترافیکی ایجاد نشود.

وی افزود: همچنین 95 هزار نفر اسکان موقت در خوزستان و ایلام در نظر گرفته شده است که اگر زائران در مرز با مشکلی مواجه شدند این امکانات در اختیار آنها قرار گیرد. رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد:‌همچنین نگاه کلی تمام نهادها این است که ایستایی در مرز نداشته باشیم و امکانات شهرداری اهواز به صورت رایگان به زائران قرار گیرد تا آنها را از شهرهای اصلی به شهرهای خودشان برساند. همچنین 4 قطار نیز زائران را از خرمشهر به کشور باز می‌گرداند.

اوحدی تصریح کرد:‌مسئولیت حمل و نقل زائران با سازمان حمل و نقل جاده‌ای است که 4 هزار اتوبوس را به این موضوع اختصاص داده شده است. وی افزود: 500 هزار دستگاه اتوبوس قرارگاه کربلا برای حمل زائران اجاره کرده است و 270 دستگاه اتوبوس نیز از طرف شهرداری به عراق فرستاده شده است و اگر هزار دستگاهی که وزیر کشور در مصاحبه خود وعده آن را داده بودند نیز ارسال شود، با مجموع 1700 دستگاه اتوبوس انتقال زائران به راحتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: بر اساس مصاحبه وزیر کشور قرار شد هزار اتوبوس به داخل عراق منتقل شود و امروز مصوب شد که این موضوع با حوزه عمرانی کشور و با همکاری وزارت خارجه به عراق فرستاده شود و با هماهنگی دفتر سازمان حج و زیارت در عراق زائران را از عراق به مرز‌ها منتقل کند.

اوحدی در خصوص آخرین وضعیت مرزها نیز گفت: تا این لحظه 300 هزار نفر از راهپیمایان اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند و وضعیت ترافیکی در مرزهای چزابه و شلمچه وصعیت روان‌تری است. وی ادامه داد: مرز مهران تا ایلام به دلیل خودروهای شخصی شاهد ترافیک سنگین‌تری نسبت به مرز چزابه و شملچه است که با تمهیدات پلیس راهور و سازمان راهداری ایلام، قرار شد یک راه فرعی برای تردد اتوبوس‌های زائران ایجاد شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.