پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اولین همایش زائران عمره استان اردبیل برگزار شد

اولین همایش زائران عمره استان اردبیل برگزار شد
به گزارش روایط عمومی حج و زیارت استان اردبیل روز جمعه 21 آذرماه ساعت 9 صبح لغایت 11 مسجد ججین اردبیل میزبان همایش زائران عمره گزار استان بود.

در ابتدای جلسه تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید قرائت گردید. سپس چمن آرائی جانشین حج و زیارت استان در خصوص عملیات اجرایی عمره مطالبی را به زائران یادآوری نمودند.

وی از ضرورت عقد قرارداد زائر با کار گزار ، توجه به ساعت پرواز رفت و برگشت قید شده در بلیط هواپیما که امکان افزایش یا کاهش 12 ساعت را دارد. هزینه سفر که شامل ایستگاه پروازی مبداء و مقصد ، گروه قیمتی مسکن ، حمل و نقل ، تغذیه و تدارکات و... که حدوداً نصف هزینه سفر بابت هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما می باشد.

چمن آرائی گفت که زائران محترم 48 ساعت قبل و 72 ساعت پس از بازگشت شامل بیمه های عمر، درمان، حادثه و باربری می باشند و مواردی که جزو بیمه نمی باشد از جمله طلا و جواهرات ، اشیاء قیمتی، گوشی همراه و وجوه نقد که زائرین محترم مراقبت و دقت لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی از توجه زائران محترم به قوانین و مقررات ، مسکن، تغذیه و تدارکات و حمل و نقل درون شهری نکات لازم را ارائه دادند و از زائران خواستند که رعایت حجاب اسلامی خصوصآ بانوان محترم مورد انتظار نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.

در ادامه مسئول حراست استان از امنیت در سفر عمره نکات لازم از جمله هماهنگی و حرکت گروهی در سفر ، حفظ خونسردی در تاخیر پرواز ، عدم حمل مواد مخدر ، مراقبت از کودکان ،سالمندان و وسایل شخصی باشند. توجه و دقت لازم نسبت به شناخت هتلی که اسکان می یابند و مسیری که رفت و آمد می کنند داشتن کارت شناسائی ، عدم استعمال دخانیات ، حفظ آرامش در قبرستان بقیع و... از جمله نکات لازم امنیت سفر برای زائران بود.

سپس حجه الاسلام والمسلمین بیدار مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان در خصوص فلسفه و اسرار سفر حج وعمره ، شان و منزلت امت ختمی مرتبت و مقام حضرت ابراهیم (ع)
  و آیات و روایت وارده در این باب را برای زائران خانه توضیح دادند و از اهمیت سفر زیارتی  و جایگاه اماکن مقدسه برای زائران مطالبی گفتند.

بیدار در آخر همایش با تعدادی از زائران که
  لباس احرام بر تن کرده بودند اعمال مناسک عمره مفرده را بصورت نمادین برای زائران آموزش دادند.در پایان همایش زائران با ذکر دعای سلامتی آقا امام زمان عجل ا... تعالی فرجه الشریف و صلوات بر حضرت محمد مصطفی سلام الله علیه زمزمه نمودند.گفته می شود که استقبال زیاد زائران فضای همایش را پر کرده بود. 
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.