پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیت الله مکارم: سخن حضرت زینب درباره برافراشته شدن پرچمی ماندگار در کربلا، امروز به حقیقت پیوسته است

آیت الله مکارم: سخن حضرت زینب درباره برافراشته شدن پرچمی ماندگار در کربلا، امروز به حقیقت پیوسته است

آیت الله مکارم شیرازی پس از آیین نماز ظهر روز اربعین حسینی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت عزاداری اربعین امام حسین علیه السلام، بیان داشتند: خدا را شاکریم که در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اربعین حسینی را درک کردیم.

این مرجع تقلید افزودند: امروز در تمامی شهر ها و آبادی ها و از همه مهم تر در کنار قبر مطهر امام حسین علیه السلام شور و غوغایی برپاست.

ایشان با بیان این که دلیل پیروزی امام حسین همین اربعین حسینی است، خاطرنشان کردند: در عصر عاشورا، حضرت زینب سلام الله علیها، بیان داشتند که این اجساد این گونه بر زمین نخواهد ماند و در اینجا پرچمی برافراشته خواهد شد که هیچگاه پایین نخواهد آمد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: گویا حضرت زینب سلام الله علیها شرایط امروز را بیان می داشتند. امروز چندین برابر جمعیت مراسم حج خانه خدا در کربلا جمع شدند. جمعیتی که در آن شیعه، سنی، مسیحی و... حضور دارند؛ مراسمی که کمیت و کیفیت آن سندی بر حقانیت اهل بیت علیهم السلام و پیروزی شهدای کربلا ست.

ایشان چنین حرکتی را موجب ناراحتی و هراس دشمن عنوان کردند و گفتند: در این مراسم بزرگ، پیر و جوان، زن و مردم، کودک خردسال و...، آمده اند تا ابراز ارادتی به اباعبد الله الحسین علیه السلام داشته باشند.

معظم له در ادامه به فرازهای پایانی زیارت عاشورا اشاره کردند و گفتند: در پایان زیارت عاشورا، زمانی که سر بر سجده قرار می دهیم، خدا را سپاس می گوییم در برابر مصیبتی که با شهادت امام حسین علیه السلام بر جهانیان واقع شد.

ایشان مراسم با شکوه اربعین را موجب عظمت شیعه و اسلام دانستند و ادامه دادند: در فراز دیگر سجده زیارت عاشورا، از خداوند رسیدن به شفاعت امام حسین علیه السلام را در روز قیامت می خواهیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: در بخش پایانی فراز زیارت عاشورا بیان می داریم که خدایا به ما توفیق بده که قدم های ما در مسیر امام حسین علیه السلام و یارانشان که در راه این امام همام خونشان را نثار کردند، ثابت کند. «ثبت قدم» این است که جای در جای پای امام حسین علیه السلام و یارانشان قرار دهیم و با دشمنان خدا پیوندی نداشته باشیم.

این مرجع تقلید ادامه دادند: اگر امام حسین علیه السلام هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با بدعت ها معرفی می کند، ما نیز باید چنین مسیری را در پیش روی خود قرار دهیم.اربعین روز بیعت مجدد با امام حسین علیه السلام است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند:وقتی نگاه می کنم در اربعین اول دو نفر به زیارت امام حسین علیه السلام آمدند، امروز 20 میلیون نفر به زیارت آمدند. نشان دهنده این است که این حرکت همچنان با شکوه تر در سال های آینده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.