پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نخست وزیر عراق دعوتنامه ایران را از رییس سازمان حج دریافت کرد

  • 07 شهریور 1391
  • 11:08
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 2605 بازدید
  • Article Rating
نخست وزیر عراق دعوتنامه ایران را از رییس سازمان حج دریافت کرد
حجت الاسلام دکتر سید احمدموسوی مشاور رئیس جمهورو رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در روز نخست سفر خود به این کشور در جلسات متعددی با مسئولان عراقی به رایزنی و تبادل نظر پرداخت.

وی ابتدا با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران با دانایی فر سفیر ایران در عراق دیدار کرد که دانایی فر با ارائه گزارش مجموعه فعالیت های صورت پذیرفته در عراق و امور در دست پیگیری وضعیت تعامل جمهوری اسلامی ایران با عراق را خوب ارزیابی کرد.

حجت الاسلام دکتر سید احمدموسوی مشاور رئیس جمهورو رئیس سازمان حج و زیارت نیز ضمن تشکر از زحمات اعضای سفارت بر مسئله فرهنگ در تعاملات بین کشورها تأکید فراوان داشت و معتقد بود ایجاد ظرفیت هایی همچون فرصت مطالعاتی بین دانشگاهیان دو کشور ظرفیت خوبی جهت تسهیل روابط دو کشور است.

در ادامه هیئت ایرانی جهت دیدار با وزیر جهانگردی عراق به وزارت جهانگردی عراق عزیمت کردند و پس از استقبال وزیر، مسائل مربوط به زائران و مشکلات مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

برنامه بعدی حجت الاسلام موسوی دیدار با نخست وزیر عراق، نوری مالکی بود که در نشستی با یکدیگر به گفتگو پرداختند و نامه رئیس جمهور کشورمان جهت دعوت از رئیس جمهور عراق تحویل نوری مالکی شد.

دیدار با معاون وزیر امور خارجه عراق دیگر برنامه موسوی در این روز بود.

دیدار حجت الاسلام سیداحمد موسوی و اسامه نجیفی ، در خصوص مسائل منطقه و نیز خدمات رسانی به زائران ایرانی تبادل نظر شد.

رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران از اسامه نجیفی برای سفر به ایران دعوت کرد.

حجت الاسلام سید احمد موسوی در خصوص دیدارش با نوری مالکی گفت: نخست وزیر عراق برای تکمیل راه آهن شلمچه بصره به طول 17 کیلومتر و ادامه و اتصال آن به راه آهن ایران قول مساعد داد.

وی افزود: با تکمیل این قطعه از راه آهن ، سفر زائران ایرانی به عتبات و نیز زائران عراقی به ایران تسهیل خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه در خصوص اسکان زائران ایرانی در عتبات با نوری مالکی گفتگو شد ، به نقل از نخست وزیر عراق گفت: بیش از 52 هتل در کربلا در دست احداث است و حدود همین تعداد نیز در نجف اشرف ساخته خواهد شد و دولت عراق در خصوص اختصاص زمین برای ایجاد هتل و سرمایه گزاری سرمایه گزاران ایرانی قول مساعد داد.

وی ادامه داد: با مسئولان عراقی در خصوص امنیت تغذیه و بهداشت زائران گفتگو کردیم و مالکی در این خصوص به وزیران مربوطه دستوراتی داد.

رییس سازمان حج وزیارت در خصوص صدور روادید از طریق کنسولگری عراق افزود: برای صدور روادید از کنسولگریهای عراق در شهرهای مشهد ژ، اهواز و کرمانشاه با مسئولان عراقی به توافقاتی رسیدیم.

وی اظهار داشت: برای لغو روادید سفر بین عراق و ایران نیاز به تبادل نظر بیشتری میان مسئولان ایرانی و عراقی است.

این گزارش حاکی است، هیئت ایرانی بعد از ظهر دوشنبه جهت زیارت قبر سلمان فارسی(ره) به مدائن رفت و با تولیت آنجا نیز جلسه ای جهت انجام تسهیل امور زائران برگزار شد.

همچنین بعد از نماز مغرب و عشاء، ریاست سازمان حج و زیارت جهت ملاقات با عمار حکیم به دفتر وی رفت و دو طرف درباره مسائل دو کشور بحث و گفتگو کردند.

بنابراین گزارش، رییس سازمان حج و زیارت، امروز صبح، 7 شهریورماه از بغداد خارج و جهت برگزاری دیگر دیدارهای هماهنگ شده به شهرهای دیگر عراق عزیمت می کند.
مدیر ارشد امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.