پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پلیس فرودگاه از حمل حتی یک گرم موادمخدر توسط زائران جلوگیری می کند

پلیس فرودگاه از حمل حتی یک گرم موادمخدر توسط زائران جلوگیری می کند

'سرهنگ مهری' فرمانده پلیس فرودگاه های کشور به استقرار پلیس در کلیه فرودگاه های غیرنظامی براساس مصوبه 529 شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و گفت: پلیس فرودگاه از حمل حتی یک گرم موادمخدر توسط زائران جلوگیری می کند.

 فرمانده پلیس فرودگاه های کشور تصریح کرد: در حال حاضر پلیس ایران قادر به کشف هرگونه جاسازی مواد مخدر است و بر همین اساس پلیس مصمم است از حمل حتی یک گرم مواد مخدر جلوگیری کند.

وی به استقرار پرسنل مجرب و متخصص که قابلیت شناسایی و چهره ‌زنی متهمان را دارند، در مبادی ورودی وسایل همراه و غیرهمراه زائران و نیز استفاده از تجهیزات فنی و دستگاه‌های موادیاب اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی مطابق قانون از ادامه سفر زائران بیت الله الحرام که برای مصرف خود حتی یک گرم موادمخدر حمل کنند، جلوگیری کرده و پس از تحویل ویزای زائر مزبور به سازمان حج و زیارت،وی به دستگاه قضایی معرفی می شود.

مهری، همراه داشتن برخی از داروهای درمانی را نیز در عربستان جرم دانست و درباره ممنوعیت برخی اجناس و اشیاء، گفت: انواع مایعات، ترشیجات، مواد مخدر، متادون و ترامادول از جمله مواد ممنوع برای حجاج به شمار می آید و افراد بیماری که از داروهای خاص استفاده می کنند، باید داروهای خود را با پزشک کاروان چک کنند.

همچنین فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از زائران خواست از حمل هرگونه داروی گیاهی که شباهت ظاهری به مواد مخدر دارد به علت عدم شناخت پلیس کشور عربستان خودداری کنند.

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.