پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش متمرکز عمره گزاران خراسان جنوبی در شهرستان قاین برگزار گردید

همایش متمرکز عمره گزاران خراسان جنوبی در شهرستان قاین برگزار گردید

 

همایش زائرین اعزامی عمره 92-91 شهرستان قاین ساعت 8:30 صبح روز جمعه 6/11/91 درمحل هیئت قمر بنی هاشم با حضور امام جمعه آن شهرستان ، مدیر حج وزیارت استان و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج وزیارت استان برگزار گردید. این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و مدیحه سرایی یکی از مداحان  در وصف امام زمان (عج) آغاز گردید.

پس ازخیر مقدم و خوش آمدگویی به میهمانان و زائرین ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای اصفهانی امام جمعه محترم شهرستان قاین در مورد اهتمام زائرین و روحانیون به آموزش مناسک عمره توضیحات مفصلی ارائه و حضور روحانیون  را در کاروانها از نعمت های جمهوری اسلامی برشمرد.

سپس مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی طی سخنانی بر رعایت قوانین کشور عربستان توسط زائرین تأکید نمود و افزود زائرین در سفرهای زیارتی بدنبال چیزی باشند که در هیچ جای دنیا نظیرش پیدا نمی شود نه اینکه بدنبال چیزهایی باشند که در همه جای دنیا وجود دارد. وی همچنین برعدم خرید کالا و استفاده بیشتر از اماکن مقدسه و پرهیز از اعمالی که باعث نگرانی می شود تأکید نمود و اظهار داشت کارگزاران عرصه حج خدمتگزار و بلکه نوکر زائرین هستند. وی زائرین عمره را سفیران جمهوری اسلامی دانست و افزود باید رفتار و سکنات همه ما به شکلی باشدکه زینت ایران اسلامی باشیم و همه باید در راستای ایجاد وحدت بین صفوف مسلمین در سفرهای زیارتی تلاش مضاعف را داشته باشیم.

در ادامه همایش حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای اوحدی مسئول محترم دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان مطالب مبسوطی درخصوص اهمیت آموزش در انجام مناسک ارائه و برحضور مستمر زائرین در جلسات آموزش تأکید نموده و مناسک عمره را بصورت عملی به زائران آموزش دادند.

کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.