پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اولین همایش زائرین عمره 94-93 شهرستان بیرجند برگزار شد.

اولین همایش زائرین عمره 94-93 شهرستان بیرجند برگزار شد.

اولین همایش زائران عمره94-93 خراسان جنوبی روز گذشته با حضور بیش از 1500نفر از عمره گزاران استان و جمعی از مسولین و کارگزاران شهرستان در محل سالن فرهنگی-ورزشی شهیدین قاسمی بیرجند برگزار شد.

ابوالفضل نوفرستی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه زائران عزیز فرصت یک هفته تا ده روزه سفر معنوی عمره را غنیمت بشمارند، گفت: امروز وظیفه زائران ایرانی بسیار سخت است.

ابوالفضل نوفرستی افزود: با آن که استان خراسان جنوبی در چند ساله اخیر دچار خشکسالی گردیده و از لحاظ درآمدی قبل از استان ایلام در زمره استانهای کم درامد کشور قرار دارد اما به لحاظ تعداد زائران عتبات عالیات، عمره و حج تمتع پس از استان های یزد و قم، جزو زائرخیزترین استانهای کشور است و مردم این استان درآمد حداقلی خود را صرف انجام سفرهای زیارتی می کنند.

وی از عمره گزاران استان خواست برای بارندگی و نیز الفت و وحدت بین مسلمین و نیز برای امام(ره) و مقام معظم رهبری که هفته وحدت را پایه گذاری کردند، دعا کنند.

مدیر حج و زیارت استان با بیان اینکه دفاتر و شرکت های زیارتی استان سعی می کنند آنچه را در توان دارند برای خدمت به مردم و زائران در طبق اخلاص بگذارند عنوان داشت به لحاظ عملکردی نیز کارگزاران استان هم در سال گذشته و هم در امسال رتبه اول کشوری را کسب کردند و خراسان جنوبی به عنوان یکی از چند استان مطرح کشور که مدیر آشپزخانه مرکزی دارند مطرح است

نوفرستی همچنین گفت: امسال و تا پایان ماه مبارک رمضان حدود 10هزار عمره گزار از استان عازم سرزمین وحی می شوند که در اولین مرحله از اعزام ها امروز پنج شنبه 27 آذر یک کاروان 107نفره و یک کاروان 137نفره بایک پرواز عازم عربستان می شوند.

در ادامه جناب سروان زراعتگر فرمانده پلیس فرودگاه بیرجند نیز با بیان اینکه پلیس از خود مردم است و ما به خدمتگزاری به زائران بیت ا...الحرام افتخار می کنیم، توصیه های ایمنی و پلیسی را برای استفاده عمره گزاران ارائه داد و گفت: به لطف خدا طی 5سال گذشته هیچکدام از زائران استان در فرودگاه های عربستان بدلیل مواد مخدر گرفتار نشده اند که این امر باعث افتخار و خوشحالی است. وی از زائران خواست با پلیس فرودگاه همکاری ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین اوحدی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان نیز در سخنانی با بیان اینکه مسجدالحرام بهترین مکان برای عبادت است، گفت: اگر عبادت ما در مسجدالحرام با اخلاص و برای رضای خدا باشد قطعا مورد قبول خداوند واقع خواهد شد. وی افزود: از آنجا که هدف ازاین سفر معنوی خداخواهی و خداجویی زائران است باید زنگار معصیت از دل بزدایند و توبه ای جدی داشته باشند.

در ادامه جمعی از عمره گزاران که لباس احرام بر تن کرده بودند مناسک عمره را به صورت نمادین به اجرا درآوردند.

روابط عمومی حج و زیارت خراسان جنوبی
محمد نجفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.