پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج : اعزام بیش از 36 هزار زائر ایرانی عمره گزار به سرزمین وحی

 رییس سازمان حج : اعزام بیش از 36 هزار زائر ایرانی عمره گزار به سرزمین وحی
 رییس سازمان حج و زیارت، از اعزام بیش از 36هزار زائر ایرانی به عمره مفرده 94 - 93 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، «سعید اوحدی» روز شنبه در این باره افزود: اعزام های مرحله نخست عمره مفرده جاری از 13 آذر ماه آغاز شد و تا پنچشنبه گذشته بیش از 36 هزار زائر ایرانی به عمره مفرده مشرف شدند.

وی گفت: اقامت زائران ایرانی در عمره جاری، 10 روزه است که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز نیز در مکه مکرمه اقامت می کنند.

به گفته اوحدی، اکنون در هر هفته 18 هزار زائر ایرانی با پروازهای متعلق به دو شرکت ایرانی و یک شرکت سعودی، عازم عمره مفرده می شوند.

رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: از 17 آذر ماه(15 ماه صفر)، فرودگاه جده نیز فعال شده و زائران ایرانی از طریق فرودگاه مدینه و جده وارد عربستان سعودی می شوند.

اوحدی گفت: در مجموع در عمره امسال برای 700هزار زائر ایرانی برنامه ریزی شده که اگر شرایط در عربستان مناسب باشد، امکان افزایش این عدد به 800هزار نفر نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه دارندگان فیش های تا اولویت 350برای نام نویسی در کاروان ها فراخوان شده بودند، افزود: از 15 آذر ماه، سامانه فاخر به صورت هوشمند متناسب با ظرفیت های خالی استان ها، اولویت های جدید را اعلام می کند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مرحله اول اعزام های عمره جاری تا 20 اسفند ماه ادامه دارد، گفت: مرحله دوم اعزام ها، 21 اسفند امسال تا 27 خرداد ماه سال آینده را شامل می شود که نام نویسی برای مرحله دوم از نیمه دوم بهمن ماه آغاز می شود.

اوحدی درباره هزینه سفر به عمره 94 - 93 افزود: در عمره پیش رو هزینه سفر به زیارت خانه خدا، حداقل یک میلیون و 800 هزار تومان و حداکثر دو میلیون و 700 هزار تومان است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در مجموع هزینه سفر به عمره هفت درصد معادل یکصد هزار تومان افزایش یافته که علت آن نیز افزایش قیمت برخی هتل ها در مدینه منوره است.
حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.