پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سومین همایش زائرین عمره استان البرز برگزار شد

سومین همایش زائرین عمره استان البرز برگزار شد
سومین همایش زائرین عمره استان البرز با حضوربیش از2600زائرالبرزی روز جمعه مورخ 93/09/28درمحل استادیوم ورزشی انقلاب کرج برگزار شد.

 اين همايش شامل زائريني است كه حد فاصل اعزام هاي مورخ 93/09/29لغايت 93/10/30به استعداد بیش از 2600نفر در قالب 22کاروان به قصد انجام اعمال معنوي مناسك عمره مفرده راهي سرزمين وحي خواهند شد.

سید مرتضی حسینی مدیرحج و زیارت استان البرز ضمن عرض تبريك بمناسبت توفيق تشرف به اين سفر سراسر معنوي به زائرين حاضر در همايش و بیان اهداف و اهمیت برگزاری همایشهای عمره ، گفت: برای هرسفری آمادگی لازم است طبیعتاً برای سفر بیت الله احرام و حرم شریف نبوی آمادگی ویژه ای لازم است ، در راستای آمادگی شما زائرین برای این سفر معنوی سه جلسه آموزشی توسط کارگزاران زیارتی و یک جلسه همایش استانی برای آشنایی با مقررات وامنیت در سفر ومناسک عمره مفرده برگزار می گردد .

وی افزود: بسته های فرهنگی قبل از سفر توسط مدیر گروه در اختیار زائرین قرار می گیرد، واز موارد مهم که زائرین می بایست رعایت کنند ، پوشش وحجاب زائرین بسیار مورد تأکید است وبحمدالله در استان البرز زائرین دارای حجاب برتر هستند وتوصیه می شود خانم ها در این سفر از چادر که حجاب برتر هست استفاده کنند و در ادامه ایشان نکات مهم وضروری که زائرین می بایست رعایت کنند را بیان داشت.

حسيني در ادامه سخنان خود از حاضرين خواست تا با دقت لازم نسبت به انجام اعمال مناسك عمره خود اهتمام ورزند و با ارتباط خوب خود با روحانيون معزز كاروانها از راهنمائيهاي ايشان استفاده نمايند و خداي ناخواسته نكند زائري با سهل انگاري،موجبات نقص اعمال خود را فراهم آورد.

مدير حج و زيارت استان البرز زائرين ايراني را الگوي تمام نماي شيعيان دانست و با ارائه نكات مهمي از قبيل محدوديت برخي مكانها نسبت به استعمال دخانيات و تصوير برداري،جرم تلصيق،بيماريهاي موجود ، نحوه صحيح خريد سوغاتي،عوم كندن نخ كعبه، توجه به وجود برخي سرويسهاي جاسوسي بيگانه،مراقبت از كودكان در راتباط با عوامل هتلها و ...كه زائرين مي بايست در كشور عربستان رعايت نمايند،آنها را به رعايت نظم و اصول و آداب اخلاقي اسلامي و ايراني دعوت نمود تا ضمن رعايت اين نكات ضمن برخورداري از حظ معنوي اين سفر معنوي، از اتهامات عليه شيعيان نيز جلوگيري شود.

درادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین روحی نماینده بعثه مقام معظم رهبری و از روحانیون کاروانهای حج گفت: این فرصت را قدر بدانید وقدردانی آن لازمه اش این است که در سرزمین وحی کاری کنیم که خدای تبارک و تعالی ،ژيامبر اعظم(ص)  واهل بيت عصمت و طهارت را از خود راضی کنیم . وي افزود:زن ومردیکه لباس احرام برتن می کند و گردخانه خدا طواف می کند ، این طواف از شعائر بزرگ الهی است وبا انجام آن  نشان میدهیم برای خدا آمده ایم ، نشان می دهیم بجز خدا کسی در دلمان وجود ندارد .

 ایشان درادامه تذکراتی درخصوص انتخاب مرجع تقلید ،انجام خمس و رفع ایراد قرائت نمازبیان بالاخص تصحيح حمد و سوره،رعايت پوشش اسلامي توسط خواهران،شرايط لباس احرام و محرم نمودن كودكان بيان نمود ودر پایان جهت آشنایی زائرین با مناسک عملی عمره ضمن بيان فلسفه وجودي مكانهاي مقدس مسجد الحرام ، به کمک تعدادی از زائرین که لباس احرام برتن داشتند اعمال مناسك عمره مفرده را بصورت نمادین اجرا کردند. 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.