پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش توجیهی-آموزشی زائرین تبریز برگزار شد+تصویر

همایش توجیهی-آموزشی زائرین تبریز برگزار شد+تصویر
همایش توجیهی-آموزشی زائرین عمره مفرده تبریز با حضور بیش از 4000 نفر و با همکاری کارگزاران و مدیران حج و زیارت استان در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.

همایش توجیهی-آموزشی زائرین عمره مفرده تبریز با حضور بیش از 4000 نفر و با همکاری کارگزاران و مدیران حج و زیارت استان در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.

در این همایش، امیر روحی ملکی مدیر حج و زیارت استان ضمن عرض تسلیت ایام رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) و عرض خیر مقدم به زائرین ، آماری از گروههای اعزامی عمره مفرده امسال داد و توصیه های لازم در ایام قبل و در حین سفر را به ایشان یادآور شد.

وی گفت : امروز در خدمت عزیزانی هستیم که مدت زمانی را منتظر بودند تا توفیق یابند و به سرزمین وحی عازم شوند، انشاء ا.. به امید الهی و به سلامتی عازم شوید و برگردید.

روحی ضمن تأکید به حضور در جلسات آموزشی کارگزاران از زائرین خواست به مطالب مطرح شده توسط مدیران و روحانیون محترم کاروان دقت کافی را داشته باشند.

وی افزود : علاوه بر همراه داشتن اقلام مورد نیاز، بردن اقلام دارویی حتما با هماهنگی پزشک کاروان باشد و در خصوص تهیه ارز زیارتی، زائرین به شعب ارزی بانک ملت مراجعه نمایند. البته زائرین نباید بیش از حد مجاز، ارز بهمراه داشته باشند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هدر رفت ارز خاطرنشان کرد : سعی نمائیم تا اقلام مورد نیاز خود را از کشور تهیه نموده تا از خروج ارز جلوگیری شود.

روحی ملکی از زائرین خواست چهار ساعت قبل از پرواز رفت در فرودگاه تبریز، و 6 الی 8 ساعت نیز قبل از پرواز برگشت در فرودگاه جده حضور داشته باشند.

وی افزود : همه شما عزیزان بعنوان سفیران ایران اسلامی و نماینده شیعیان مشرف می شوید، شایسته است حجاب و عفاف اسلامی را مراعات فرمائید.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین آقازاده، ضمن اشاره به اعمال عمره مفرده، مقام و منزلت انجام این اعمال را یادآور شده و گفت: این سفر در هفت عمل خلاصه شده که در آنها ظاهر و باطن اعمال دارای اهمیت است. در هنگام تشرف به مدینه منوره بدانید که به محضر رسول خدا شرفیاب می شوید، وجب به وجب مدینه منوره محل قدوم مبارک چهارده معصوم است.

ایشان در ادامه از زائرین خواستند تا به نمازهای جماعت اهمیت داده و در زیارت احد، نگاهی عبرت آمیز به جنگ احد داشته و به شهدای این جنگ نیز توجه کرده و بدانیم که 40 نفر از رسول خدا پیروی نکردند تا چنین حوادثی را در احد در پی داشت.

وی توصیه کرد: مدت زمانی را که در مدینه منوره حضور دارید از ائمه استمداد نمائید تا توفیق احرام بستن و ورود به حرم الهی را نصیبتان نماید. در مسجد شجره، با درآوردن جامه های گناه و معصیت و به تن نمودن لباس احرام که لباس عبادت و بندگی است، با نیتی خالصانه به فرمان الهی لبیک خواهیم گفت.

ایشان در ادامه با اشاره به شان و منزلت بیت الهی، گفتند باید ابراهیمی شویم و برگردیم، محبت مال و اموال دنیوی را از دلمان خارج کنیم، در صفا و مروه، هاجر و اسماعیل را یاد کرده و توبه کنیم، هروله اظهار بندگی در مظهر خداست، تقصیر نشان دهنده بندگی برای خداست.

سخنران بعدی همایش، جناب سرهنگ باغبان - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، تذکرات لازم در خصوص اقلام و مواد غیر مجاز را به زائرین ارائه نمود.

وی گفت:  انواع مواد مخدر در گذر زمان در حال تغییر بوده و نیاز است تا توصیه ها و تذکرات لازم را به جوانان بدهیم، امروزه هزار نوع مواد مخدر داریم و در بیش از 98 درصد علل گرایش به این مواد، عدم آگاهی اعلام شده است. تک تک شما عزیزان بعنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در عربستان هستید و دشمنان همیشه درصدد هستند تا با کشف مواد غیر مجاز از زائرین کشورمان، نیات خصمانه خود انجام دهند.

وی ادامه داد: در طول دو سه سال گذشته به لطف مسئولان حج و کاروانها، هیچ مواد غیر مجازی از کشور خارج نشده است و این برایمان باعث افتخار است. امروزه به کمک دستگاههای پیشرفته و افراد آموزش دیده، اجازه خروج هیچ موادی داده نخواهد شد و براساس آخرین دستورالعمل با فرد خاطی برخورد شده و از اعزام ایشان ممانعت بعمل خواهد آمد.

وی از زائرین خواست تا در خصوص حمل هرگونه دارو با پزشک کاروان مشورت نمایند.

 

در انتهای همایش،  زائرین به صورت عملی و نمادین و با توضیحات حجت الاسلام نوبری با نحوه انجام اعمال عمره مفرده آشنا شدند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.