پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

درب های حرم طفلان مسلم کرمانشاه را عطرآگین می کند

درب های حرم طفلان مسلم کرمانشاه را عطرآگین می کند

کاروان حامل درب‌های حرم مطهر طفلان مسلم، امروز و فردا میهمان مردم متدین استان کرمانشاه خواهد بود. 

به گزارش حج نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کنگاور، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی در جمع مردم گودین از توابع شهرستان کنگاور اظهار داشت: این کاروان شب گذشته وارد استان شده و از سوی مردم روستای گودین به‌عنوان دروازه شرقی استان به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: کاروان مزبور که شب گذشته را در روستای گودین سپری کرد، صبح امروز میهمان مردم شهر کنگاور بوده و نماز ظهر و عصر را در کنار مردم شهرستان صحنه به‌جای آورده است.
وی تصریح کرد: بعد از گذر از شهر بیستون، مردم شهر کرمانشاه امشب میزبان درب‌های حرم مطهر طفلان مسلم بوده و این کاروان فردا به سمت اسلام آباد غرب و حمیل حرکت کرده و وارد استان ایلام خواهد شد.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین هم که این کاروان را همراهی می‌کند، در این زمینه گفت: وظیفه مرمت، بازسازی و توسعه حرم مطهر طفلان مسلم به مردم متدین استان قزوین واگذار شده که امیدواریم در این زمینه وظیفه خود را به نحو احسن به‌جا آوریم.
سهراب احمدی با اشاره به اینکه حرم این بزرگواران در غرب شهر مسیب و در چهار فرسخی کربلا واقع شده است، افزود: درب‌های ساخته شده، حاصل 2 هزار و 500 ساعت کار مفید شامل قلم‌زنی، منبت‌کاری، گره‌چینی و آب‌کاری با طلای ناب توسط هنرمندان اصفهانی در یک سال گذشته است که تمام هزینه‌های آن از محل کمک‌های مردمی مردم استان قزوین تامین شده است.
وی هزینه تمام شده ساخت، حمل و نصب درب‌ها در محل حرم مطهر را هفت میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: درب‌های مزبور که در ابعاد سه متر و هفتاد سانتی‌متر در 2 متر و هفتاد سانتی‌متر ساخته شده و چهارصد کیلوگرم مس و یک کیلوگرم طلا در ساخت آن‌ها به‌کار رفته، مجموعا بیش از سه تن وزن دارند.
این درب‌ها با پنجاه و هشت مینا و با اشعار شاعران و خط زیبای اساتید قزوینی مزین شده است.
کاربر خبرنگار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.