پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نخستین همایش آموزشی عمره گزاران تهرانی برگزار شد

نخستین همایش آموزشی عمره گزاران تهرانی برگزار شد

اولین همایش آموزشی عمره گزاران استان تهران پیش از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، نخستین همایش آموزشی توجیهی عمره گزاران استان تهران پیش از ظهر امروز(جمعه) در سالن 12 هزار نفری مجموعه آزادی با حضور مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان و جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و بیش از 7 هزار نفر از عمره گزاران استان تهران برگزار شد.

مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در این همایش با بیان اینکه 6 و نیم میلیون نفر از هموطنانمان در سال 90 برای عمره ثبت نام کرده اند، گفت: با توجه به تعداد زائران در نوبت اعزام، ثبت نام جدید از متقاضیان عمره تا 4 سال آینده در برنامه این سازمان نیست.

وی در ادامه سخنانش از حذف 30 درصد از هتل های کم کیفیت در مدینه منوره از چرخه خدمات رسانی به زائران عمره گزار خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی مدیر حج و زیارت استان تهران نیز در این همایش ضمن توصیه به عمره گزاران برای حضور در کلاس های آموزشی کاروان های عمره که در ایران و عربستان برگزار می شود، گفت: برای جلوگیری از ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به فرودگاه امام خمینی(ره) بدرقه زائران در منازل آنان و یا مساجد و حسینیه ها صورت گیرد.

در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلیمن محمد علی فرشاد طی سخنانی زائران عمره را به معرفت افزایی و کسب شناخت بیشتر از سفر معنوی عمره و اماکن مقدس توصیه کرد.

در ادامه این برنامه آقای ذوالفقاری از اداره کل حراست سازمان حج و زیارت توصیه های امنیت در سفر را به زائران ارائه کرد.

این مراسم با اجرای نمادین مناسک عمره مفرده توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر مظلومی معاون آموزش بعثه مقام معظم رهبری و مشارکت جمعی از زائران عمره گزار برگزار شد.

همایش آموزشی عمره گزاران تهرانی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و هربار با حضور بیش از 7 هزار عمره گزار تهرانی برگزار می شود.

در مرحله اول اعزام های عمره جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر زائر از استان تهران به سرزمین وحی اعزام می شوند.

اعزام های مرحله اول عمره از 13 آذر ماه آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

 

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.