پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

61كاروان از استان البرز به سرزمين وحي اعزام مي‌شود

61كاروان از استان البرز به سرزمين وحي اعزام مي‌شود
به گزارش روابط عمومي حج و زيارت استان البرز،‌ «سيد مرتضي حسيني» با اعلام اين خبر افزود: هشت هزار و ۶۰۰ نفر از زايرين استان البرز در قالب اين كاروان‌ها از ۲۹ آذر تا ۱۵ اسفند ماه به سرزمين وي مشرف مي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه سال گذشته ۱۵ هزار زاير از اين استان به عمره مفرده مشرف شده اند، اظهار داشت: ارايه اين ميزان سهميه به استان البرز نشان دهنده رشد مناسب زايران عمره مفرده در سال ۹۳ در دو مرحله اعزام است.

مدير حج و زيارت استان البرز، گفت: سهميه هر استان نسبت به سپرده گذاران سال ۹۰ توسط سازمان حج و زيارت مشخص مي‌شود و افرادي كه امسال به اين سفر زيارتي مشرف مي‌شوند شامل اولويت‌هاي يك تا ۴۰۰ هستند.

حسيني افزود: نام نويسي مرحله دوم متقاضيان سفر به عمره مفرده در سالجاري اواخر دي ماه آغاز مي‌شود و اين سفرها از ۲۱ اسفند تا چهارم خردادماه سال ۹۴ ادامه خواهد داشت.
وي با تاكيد بر ضرورت آمادگي هرچه بيشتر زايرين براي انجام اعمال حج مفرده، يادآورشد: براي هر سفري آمادگي لازم است و براي سفر بيت الله الحرام و حرم شريف نبوي آمادگي ويژه اي لازم است كه به همين منظور براي زايرين سه جلسه آموزشي توسط كارگزاران زيارتي و يك جلسه همايش استاني براي آشنايي با مقررات و امنيت در سفر و مناسك عمره مفرده برگزار مي‌شود.

حسيني افزود: بسته‌هاي فرهنگي قبل از سفر نيز توسط مدير گروه در اختيار زائرين قرار مي‌گيرد و از موارد مهم ديگري كه زائرين مي‌بايست رعايت كنند، پوشش و حجاب بانوان زائر است و توصيه مي‌شود خانم‌ها در اين سفر از چادر كه حجاب برتر هست استفاده كنند.

مدير حج و زيارت استان البرز، زائرين ايراني را الگوي تمام نماي بانوي مسلمان ايراني در اين سفر معنوي دانست و بر رعايت مقررات و محدوديت‌هاي برخي مكانها نسبت به استعمال دخانيات و تصوير برداري و توجه به مقررار مربوط به جرم تلصيق تاكيد كرد و گفت: توصيه مي‌شود زائران توجه ويژه اي به نحوه صحيح حضور در بازار و خريد و توجه به بيماريها و فعاليت‌هاي سرويس‌هاي جاسوسي داشته باشند.


امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.